تقویت مراقبت‌های مرزی با شیوع ویروس جدید کرونا در خوزستان

وی افزود: در مقطعی عادی سازی به گونه ای افزایش یافت که از ماسک استفاده نمی شد اما اکنون باید شرایط عادی سازی کنار گذاشته شود و استفاده از ماسک در تجمعات و جلسات اجباری شود.

فرمانده ستاد عملیاتی ستاد مدیریت تاج در خوزستان گفت: استانداران ستادهای شهرستانی را با قوت تشکیل دهند و بازدیدهای مشترک از شهرستان ها تقویت شود.

خیتی ادامه داد: واکسیناسیون موضوع بسیار مهمی است بنابراین کسانی که واکسینه نشده اند و یا واکسیناسیون را با تاخیر انجام داده اند حتما باید واکسینه شوند و واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

وی بیان کرد: ملاک ما طرح جامع مدیریت هوشمند بیماری کرونا در سامانه ایران من و بر اساس رعایت پروتکل ها و برگزاری تجمعات بر اساس رنگ شهرها است.

حیاتی با بیان اینکه رعایت پروتکل ها در جامعه و ادارات کاهش یافته است، تصریح کرد: بازرسی از ادارات باید آغاز شود و مدیران دفاتر نیز موظفند پروتکل های بهداشتی را در قالب دستورالعمل های صادره جدی بگیرند.

فرمانده ستاد عملیاتی ستاد مدیریت تاج در خوزستان گفت: در مرزها افرادی که وارد کشور می شوند یا باید کارت واکسیناسیون داشته باشند یا تست PCR منفی داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه و دانشگاه جندی شاپور در مرز چذابه مراقبت های سندرمی انجام دهند و آزمایش سریع و کنترل مرزها انجام شود تا با چالش جدی مواجه نشویم.

خیتی خاطرنشان کرد: در صورت جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی و توجه ویژه به واکسیناسیون می توانیم در مواجهه با سویه جدید به خوبی با این مشکل مقابله کنیم.

وی ادامه داد: اگر عادی سازی اتفاق بیفتد و پروتکل ها و واکسیناسیون را جدی نگیریم قطعا با چالش مواجه خواهیم شد.

فرمانده ستاد عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان در پایان افزود: خوشبختانه دستورالعمل‌های مشخصی در خصوص رنگ‌ها و پروتکل‌ها در موضوع کرونا داریم و باید به آن عمل کنیم و از مدیریت جزیره‌ای و منطقه‌ای پرهیز کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید