تشدید مراقبت‌های بهداشتی علیه تاج در مرزها و پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان / آمادگی کامل جمعیت هلال احمر در ایام نوروز


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813282

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر امسال در چهار محور طرح شهید سلیمانی غربالگری معابر مرزی، نجات و هدایت مسافران نوروزی اجرا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، علیرضا میرباح الدین دقایقی پیش در جلسه ستاد استانی تسهیلات گردشگری استان نوروز در دفتر استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح نوروزی هلال احمر: پیشگیری و کنترل اپیدمی کووید 19 با هدف نظارت بر سلامت مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهرها انجام می شود.

وی تصریح کرد: طرح بهداشت و درمان در مرزهای مجاز و رسمی کشور از 15 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان طرح ادامه خواهد داشت و در دشتری مستقر هستند و اقدامات لازم را برای دماسنجی، آزمایش فوری و PCR انجام می دهند. بیماری عروق کرونر قلب مسافران ورودی با همکاری مراکز بهداشتی درمانی شهرستان.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اجرای دو طرح فوق تاکنون برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار مفید است، افزود: 15 فروردین ماه انجام می شود.

وی ادامه داد: در این طرح 28 پست امداد و نجات شامل جاده، کوه، دریای ساحلی در سراسر استان و همچنین یک تیم واکنش سریع در مرکز استان برای امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی آماده پاسخگویی هستند.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، تعدادی پایگاه امدادی موقت با هماهنگی و مجوز سازمان امداد و نجات برای امدادرسانی به هموطنان فعال می شود و در این راستا جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به هموطنان اقدام خواهد کرد. در صورت وقوع هرگونه رویداد هواشناسی، تردد احتمالی در ایام نوروز 100 درصد آماده باش خواهد بود.

این مسئول بیان کرد: طرح راهنمای مسافران نوروزی که سال گذشته به دلیل اپیدمی تاج اجرا نشد، امسال در مبادی ورودی شهرستان های استان با حضور جوانان و داوطلبان از 27 اسفندماه فعال بوده و به ارائه خدمات به مسافران نوروزی . .

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح به منظور حفظ سلامت مسافران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برنامه های پایش و کنترل واکسیناسیون در مراکز بهداشتی و درمانی اجرا می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان به مزایای ظرفیت خانه های هلال احمر در طرح نوروزی امسال اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در خانه های هلال احمر در نوروز سال جاری، این واحدها در سال 1380 به صورت شبانه روزی انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید