مطالبات پرسنل بهداشتی و درمانی در ایام کرونا پیگیری شد/ تشدید کنترل مرزها با توجه به جهش های هشدار دهنده ویروس کرونا


ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921233

آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا توسط رئیس کمیسیون بهداشت و درمان؛

حسینعلی شهریاری گفت: در جلسه ستاد ملی کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، مطالبات کادر درمانی و کادر بهداشت و درمان در ایام کرونا بررسی و پیگیری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصرهامون در خصوص آخرین وضعیت مصوبات در جلسه ستاد ملی تاج و تخت که با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی برگزار شد. وزیر بهداشت و مسئولان وزارت بهداشت گفت: حدود 17 هزار پرسنل کادر درمانی و بهداشتی و فعالان طرح 89 روزه در پیک های مختلف کرونا حتی پس از پایان طرح خود، طرح را تمدید و به بیماران خدمات ارائه کردند. با پول اندک و بدون افزایش حقوق در نقاط مختلف کشور جان خود را به خطر انداخته است.

وی با اشاره به وعده های رئیس جمهور در سال های اخیر افزود: آن وعده ها در ستاد ملی ولیعهد بررسی و پیگیری شد.

شهریاری تاکید کرد: رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی که در جلسه ستاد ملی کشور حضور یافته بود موضوع ساماندهی کارکنان دولت را که مدتی است مطرح شده بود، پیگیری کرد و در خصوص موضوع با سازمان اختلافاتی دارند. مسائل اداری کار

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی افزود: در ادامه این جلسه به ما در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشور تذکر داده شد و تاکید کردیم که در صورت افزایش تعداد این ویروس، این نیروها آمادگی لازم را ندارند. فداکاری همانطور که رئیس جمهور فرمودند شورای اسلامی و کمیسیون اجتماعی موضوع ساماندهی کارکنان دولت را پیگیری کنند و در این راستا به معاون اول خود تاکید کرد که رئیس سازمان امور اداری و کار کشور دستور دهد به این جلسات بروید و راه حلی برای حل این مشکلات پرسنلی پیدا کنید.

وی با تاکید بر اینکه سویه های جدید ویروس کرونا در جوامع مختلف سرایت کرده است، تصریح کرد: به احتمال زیاد این سویه ها به زودی وارد ایران خواهند شد و در این راستا ستاد ملی کرونا تصمیم به افزایش مرزهای زمینی و هوایی گرفته است. . قبلا غربالگری شده و افراد بالای 18 سال دوره واکسیناسیون خود را کامل کنند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان شورای اسلامی در این جلسه بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد.

عضو مجمع نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع دیگری که در جلسه ستاد ملی تاج و تخت مطرح شد، اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر وجود امکانات پزشکی کافی بود. و آمادگی کامل بیمارستان ها و مراکز درمانی و همچنین مشکلات مالی شرکت های داروسازی مطالبه گر نیز بررسی و مقرر شد هر چه سریعتر نسبت به پرداخت حق الزحمه آنها اقدام شود تا از نظر مشکلی دچار مشکل نشویم. داروسازی

شهریاری تاکید کرد: درخواست انستیتو پاستور نیز به دلیل بدهی ای که به کوبا دارد مطرح شد و با توجه به مصوبات فوق، اعضای کمیته رای گیری با بررسی و رفع این مسائل موافقت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید