سیستم قضایی باید به گونه ای با شورشیان برخورد کند که دیگر کسی نخواهد شورش کند


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904819

واعظی در نماز جمعه این هفته تهران از قوه قضائیه خواست با خیانت کنندگان به ملت و آسیاب دشمن به گونه ای برخورد کند که نسل های آینده تمایلی به قیام نداشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امیرالمومنین علی علیه السلام همه را به تقوا دعوت می کند زیرا خداوند متعال عنایت کرده است. نعمت هایی مانند نعمت جمال و برکت نظم، شکرگزاری از خدا اسلامی است.

وی افزود: در حوادث اخیر باید از سر دلسوزی و شفقت اسلامی با افراد ناآگاه برخورد کرد، اما کسانی که سردمداران اغتشاشات بوده یا هستند و برای شعار دادن یا اقدام علیه امنیت ملی حقوق می گیرند، نباید رحم کنند و آنها با آنها برخورد شود.» باید به اشد مجازات برسند و قوه قضائیه با این متخلفان به گونه ای برخورد کند که دیگر میل به دردسر ایجاد نشود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: وزیر کشور اعلام کرده که اغتشاشات اخیر پایان یافته است. همه شورش های سال های اخیر اعم از 78، 88، 98 که مربوط به بنزین بود و در آخرین قیام های سال 1401 رویاهای زیادی را علیه مردم ایران دیدند اما همگی بی نتیجه ماندند و خوابشان آشفته شد.

خاتمی با بیان اینکه به گفته های مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) بارها معتقدم که هرگاه آتشی علیه انقلاب روشن کردند، خداوند آن آتش ها را خاموش کرد، تصریح کرد: سوال اینجاست که این شیطنت ها و جنایت ها تا کی ادامه دارد. ? همانطور که پشت دین می ایستیم و با افتخار می گوییم پرچم ما پرجم الله و الله اکبر است.

وی با اشاره به آیه ای از سوره بقره گفت: تا زمانی که از دین خود دست بردارید به بدکاری خود ادامه می دهند، اما تسلیم نشدید و تسلیم نمی شوید. سوال دیگر این است که آینده انقلاب چه می شود؟ باقی مانده یا آسیب دیده است. با زبان قرآن این انقلاب باقی خواهد ماند.

واعظ موقت تهران ادامه داد: اینها نشانه های تداوم است یعنی. از زمان پیامبر شروع شده و تا روز قیامت ادامه دارد و خواست خداست که دین و مکتب باقی بماند.

در سوره های توبا و صف وعده داده شده است که اراده خداوند این است که دین حق یعنی اسلام، نام محمد که در مکتب اهل بیت تجلی یافته است، جهانی شود.

خاتمی تاکید کرد: دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند مهدی (عج) می آید و با ظهور از یمن غایب می شود و بدانید که آینده این انقلاب از گذشته روشن تر است.

وی افزود: مقام معظم رهبری دو بار یک بار در ملاء عام و یک بار روی منبر حسینیه فرمودند که به یاری خداوند آینده انقلاب را درخشانتر از گذشته می بینم و آنچه با وجود شیطنت ها باقی می ماند پرچم انقلاب است.

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه این توطئه پایان یافته است اما برای افتخار به توطئه های آینده دشمنان باید همواره آمادگی سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی را حفظ کنیم، گفت: اگر دو عنصر مقاومت و خستگی ناپذیری و تقوا وجود داشته باشد، توطئه ها شکست خواهند خورد. مردم ایران نه تنها خسته نمی شوند، بلکه از خستگی هم خسته خواهند شد.

خاتمی با اشاره به اینکه حفظ قدسیت برای خدا منجر به شکست توطئه ها می شود گفت: سران کلاب گفتند ما باید قوی شویم و راهبرد نظام ما بازدارندگی است. در این سال ها ما به هیچ کشوری حمله نکرده ایم، بلکه از خود دفاع کرده ایم.

وی تصریح کرد: اتفاقات یک ماه اخیر مانند جنگ حزبی برای کشور با ویژگی های مشترک فراوان بوده است. در جنگ، گروه های کافر قریش با کافران بنی قریظه متحد شدند. در ماه گذشته شاهد جنگ احزاب بودیم. آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم های مرتجع منطقه و رژیم های آدمکش با هم متحد شدند و به بچه های فریب خورده گفتند یک هفته در خیابان بمانید، نظام فرو می ریزد و باید به آنها گفت: شتر خواب پنبه می بیند. دانه. دانه بندی شده».

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه هر روز وانمود می کنند که نظام دیگری سقوط کرده است، گفت: اما به لطف خدا در جنگ احزاب، نظام اسلامی رو به رشد است و انقلاب اسلامی ما نیز روز به روز در حال پیشرفت است و این اتفاقات. مال ما از آب دیده می شود .

خاتمی افزود: دنیا به خوبی می داند که آمریکا در این ماجرای یک ماهه همه امکانات خود را در اختیار شورشیان گذاشته است و به همین دلیل شما مردم شعار مرگ بر آمریکا را سر نزدید.

وی گفت: نکته ششم این است که در این ایام شاهد شهادت عزیزانی بودیم که نباختند و پیروز شدند و نمایش گلزار شهدا همچنان باز است. کسانی که در راه خدا کشته می شوند، آثارشان از بین نمی رود و به خاطر خون آنهاست که این نظام باقی مانده و خواهد ماند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه آیه 23 سوره احزاب این روزها دوباره نازل شد، گفت: از اینجا به دشمنان نظام این پیام را می دهیم که تا آخر عمر پشت علم نظام و انقلاب ایستاده ایم. نفس و آخرین قطره خون .

خاتمی گفت: در این یک ماه چهار خط پیگیری شد. خط اول خط بربریت بود. یعنی سوزاندن قرآن، سوزاندن مسجد و بیرون کشیدن حجاب از سر زنان مسلمان، زیر چاقو گذاشتن نیروهای امنیتی که در دوره منافقین اتفاق افتاد، دومین مورد بود. خط نشان دادن ناامنی کشور، در حالی که زندگی عادی در کشور ادامه دارد، اما هر روز در شبکه های رسانه ای بیگانه، آشفتگی و هرج و مرج است.

وی ادامه داد: خط سوم، خط بی اعتمادی مسئولانی بود که با «ادعاها و تمدیدات واهی» می خواهند صندوق امانی کشور را تخریب کنند. خط چهارم هم مثل فتنه 88 خط کشتار بود، دختری را کشتند و آتش زدند و گفتند بچه شهید است و خانواده اش شهید هستند، بعد خودش دختر پیدا شد و گفت من زنده ام و حتی راس الفتنه در مجلس فاتحه اش اشک تمساح ریخت، اما بعد از اینکه فهمیدند دروغ است جرأت دروغ بودنش را نداشتند.

امام جمعه موقت تهران گفت: این روزها یک نفر خودکشی کرد، می گویند اضطراب است. به گفته نزدیکان وی، یکی از آنها بیماری زمینه ای دارد، اما او را با شورش ها مرتبط می دانند. اما این خطوط بی نتیجه است.

خاتمی در پایان تاکید کرد: جوانان عزیز، شورش فضا را برای شما آلوده می کند، بدانید که نور این راه روستاست، ببینید روستا کجاست و شما هم آنجا ایستاده اید. این روش رهبری است.

دیدگاهتان را بنویسید