ضربه فشار و تهدید، که نیت شوم شورشیان را آشکار می کند/ یک ایران قدرتمند، صحنه را برای شورش ها آماده می کند.


ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921335

نوروزی گفت: اعتصاباتی که به دلیل فشار و تهدید صورت گرفت ماهیت دروغگویان را بیش از پیش آشکار کرد و باعث شد افرادی که از نیات آشوبگران بی خبر بودند به این مشکل پی ببرند، در واقع اعتصاب در ایران هرگز اتفاق نمی افتد. پاسخ داده نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی نوروزی استاد دانشگاه شهرکرد در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: در خصوص اغتشاشات اخیر دو دیدگاه وجود دارد، دیدگاه اول این است که باید بپذیریم مشکلات، مشکلات و زخم هایی در کشور وجود دارد.
وی افزود: بی توجهی به این زخم ها و گرفتاری ها باعث اعتراض می شود و بی توجهی به اعتراضات به آشوب می انجامد یعنی باید ریشه آشوب ها را مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی بدانیم.
نوروزی ادامه داد: اگر این نگاه بر ذهن و اندیشه ما حاکم شود برای ریشه یابی و رفع مشکلات تلاش می کنیم و برخی به این فکر رسیده اند که مشکلاتی در کشور وجود دارد.
وی گفت: اما نکته اینجاست که ما در اغتشاشات اخیر مشکلات اقتصادی و لزوم رفع آن را نمی بینیم، اتفاقاً ریشه این اغتشاشات مشکلات کشور نبوده است.
استاد دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که مطرح است و مقام معظم رهبری نیز آن را پیگیری می کنند این است که معتقدند آشفتگی های اخیر ریشه در ایران قدرتمند دارد، یعنی نقاط قوت ما باعث آشفتگی در کشور شده است.
نوروزی افزود: در مسائل گذشته در سطح کشور شاهد هستیم که برخی از افرادی که به دنبال تخریب هستند و قصد تخریب اموال عمومی و دولتی را دارند، شعار اقتصادی و معیشتی نداشتند، شعار آنها «زن، زندگی، آزادی» شعاری کاملاً غیراقتصادی بود. .
وی تصریح کرد: «زن، زندگی، آزادی» در واقع گفتمان انقلاب اسلامی و سیره انبیا و اولیای الهی است، رفتار نظام اسلامی ایران با زنان نسبت به سایر کشورها بی نظیر است.
استاد دانشگاه شهرکرد تاکید کرد: دشمنان نقاط قوت نظام را نشانه گرفته اند و در صدد تخریب این نقاط هستند.
نوروزی افزود: انتخاب مبنایی برای تحلیل ریشه اغتشاشات مهم است و ما از آن پایه یک ایران قوی می سازیم.
وی ادامه داد: از آنجایی که ایران پایگاه قدرتمندی است، طبیعتاً دشمنان تهاجمات جدی خواهند کرد. ۴۴ سال است که نظام استعماری کشوری مانند ایران را از دست داده است. ایران نیز در شرایط ژئوپلیتیک خاصی قرار دارد و تسلط بر این کشور می تواند منجر به منافع نامشروع شود. عرضه غرب
استاد دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: در گذشته نه چندان دور شدیدترین، پیگیرترین و گسترده ترین هجمه رسانه ای خارج از مرزها در ایران با استفاده از مجاری داخلی صورت گرفت، بنابراین دشمنان با استفاده از ظرفیت های داخلی خود سعی کردند فضای داخلی ایران را ناامن کنند. نه از طریق اعتراض
نوروزی تصریح کرد: اثر اصلی ناامنی کشور در حوزه اقتصادی، ناامنی اقتصادی، فرار سرمایه، کاهش ارزش پول ملی، بی اعتمادی به نظام اقتصادی، احتکار و… ظاهر می شود و علاوه بر همه اینها تحریم های مضاعف اقتصادی نیز به دنبال دارد. یک نتیجه عجیب از شورش ها.sa.
وی تاکید کرد: در واقع دشمنان به دنبال این بودند که ایران را از نظر اقتصادی ناامن کنند و این نقشه دشمنان است و به این نتیجه رسیده بودند که باید ایران را ناامن کنیم تا به هدفشان برسیم.
استاد دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه اعتصابات در ایران به دلیل فشار و تهدید است، تصریح کرد: در حال حاضر اعتصابات سراسری در کشورهایی مانند فرانسه و انگلیس در حوزه های بهداشتی، حمل و نقل، آموزشی و… صورت می گیرد. قوی هستند، اما ضریب. رسانه ارائه نشده است.
نوروزی یادآور شد: بسیاری از تاجرانی که با آنها صحبت کردم، گفتند که از ترس خرابکاری مجبور به تعطیلی مغازه‌های خود شده‌اند که مردم را به خرابکاری، تیراندازی، تهدید، آتش‌سوزی، شکستن شیشه و… تهدید می‌کنند. بازاریابان، رانندگان کامیون و غیره اجرا نکته مثبتی است زیرا پشت پرده شاکیان را می بیند.
وی افزود: اعتصاباتی که بر اثر فشار و تهدید صورت گرفت، ماهیت دروغگویان را بیش از پیش آشکار کرد و آن دسته از افرادی را که از نیات شوم آشوبگران بی خبر بودند، متوجه این مشکل کرد، در واقع اعتصاب در ایران هرگز اتفاق نمی افتد. جواب نداد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید