چالش اقتصادی کسب‌وکار در مواجهه با شورش/کسب و کار می‌خواهد سیستم قضایی در مورد شورش جدی شود


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1907925

بیش از 60 روز از ناآرامی ها می گذرد و کسبه های مختلف با خسارات شدیدی روبرو هستند به گونه ای که امروز تنها خواسته همه مردم و کسبه برخورد قاطع با این قانون شکنان و آرام سازی شرایط موجود است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبر راه دانا; اختلال این نوعی اضطراب شدید است که پس از اختلاف در حاکمیت اجتماعی خود را نشان می دهد. اگرچه این اختلالات خسارات سنگینی را در سطح اجتماعی به جا می گذارد. اما در عین حال، مبنای رشد اجتماعی عموم مردمی خواهد بود که به جامعه خود اهمیت می دهند.


مردم از شورشیان جدا شدند



این چنین است، در حالی که آتش آخرین قیام ها بیشتر به شورش هایی برمی گردد که توسط دشمنان حکومت می شود. اما مقایسه میزان مشارکت مردم در فتنه اخیر با فتنه‌های گذشته نشان می‌دهد که با وجود گلایه‌هایی که ممکن است از عملکرد برخی مسئولان در عرصه‌های مختلف داشته باشند، اما افکار عمومی فریب ترفندهای رسانه‌ای دشمنان را نخورده است.

بیشتر بخوانید:

هرج و مرج چه آسیبی به اقتصاد خرد و کلان کشور وارد می کند؟

باید در نظر داشت که دلیل اصلی این آشوب‌ها احساس خطر از سوی مخالفان پیشرفت واقعی کشور است که در نهایت به مردم بی‌گناه آسیب می‌رساند، مردمی که امروز مهمترین دلیل آن را می‌دانند. شورش و اغتشاشاین پیشرفت غیرقابل انکار کشور است که ما را به قطب قدرت در کنار کشورهای استعمارگر تبدیل کرده است و این ترس از کشورهایی مانند آمریکا آنها را با استفاده از عوامل دست‌چین شده خود مانند شبکه بین‌المللی ایرانیان سعودی به نابودی کشانده است. کومله، دموکرات، مزدور ضدانقلاب و… اقتصاد


اثرات خط کشی در فضای مجازی بر هرج و مرج و ناآرامی



از برخی جهات، شورش های اخیر شباهت زیادی به تمام شورش های سال های 58، 1978، 1988، 1996 و 1998 دارد. اما در عین حال به دلیل تأثیرات روزافزون فضای مجازی در زندگی اجتماعی افراد، تفاوت ها و تفاوت هایی نیز در آن دیده می شود.

در نتیجه شورش ها اخیراً اغتشاشگران به اموال خصوصی و عمومی در سراسر کشور آسیب رسانده و آماری منتشر شده است. اما ارزیابی کامل این خسارت هنوز اعلام نشده است. بسیاری از کسب و کارها به خصوص در مراکز شهر که محور هستند اقدامات شورشی آنها اظهار می کنند که برای جان سالم به در بردن از شورش ها مجبور شدند حوالی ساعت 5 بعد از ظهر و قبل از تاریک شدن هوا، کسب و کار خود را تعطیل کنند و در نتیجه درآمدشان کاهش یابد.

همه اینها در حالی است که بسیاری از این مشاغل که اکنون پس از پشت سر گذاشتن دو سال سخت ویروس کرونا فرصت کسب و کار را پیدا کرده اند، مجبورند بخش زیادی از درآمد خود را کنار بگذارند تا حداقل در امان باشند.

عبدالمجید شیخی، یکی از اعضای هیأت علمی دانشکده اقتصاد در این باره به شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: در چهره عدم رویارویی با شورشیان در کوتاه مدت، مصرف کننده، توزیع کننده و تولید کننده، یعنی. کل بازار کشور متحمل زیان می شود، در میان مدت سرمایه گذاری خارجی با چالش مواجه می شود و در بلندمدت رشد اقتصادی کاهش می یابد.


دشمن به دنبال ایجاد بلاتکلیفی در اقتصاد کشور است



بررسی اتفاقات چند سال اخیر کشور نشان می دهد که دشمن به دنبال ایجاد بلاتکلیفی در ایران و اقتصاد کشور است تا به نظام جمهوری اسلامی آسیب برساند.

در ماه‌های اخیر با دیپلماسی فعال، دولت توانست به عضویت سازمان همکاری شانگهای درآید و قراردادهای بلندمدت و کوتاه‌مدت با سایر کشورها به‌ویژه با کشورهای همسایه منعقد کند که دشمن خواهان این موفقیت‌ها نیست. .

یکی از مهمترین جنبه های امنیت، امنیت اقتصادی است که قطعاً به آن مربوط می شود باعث هرج و مرج می شود این مشکل تحریک خواهد شد و دشمن این مشکل را می داند و در این زمینه برنامه ریزی می کند.


b588699a 971a 4e0c 97b6 218ffceb1b09 خبر خاکستری


شورش های صنفی چه خسارتی به بار آورد؟



محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نان های فانتزی درباره وضعیت فعلی گفت: صاحبان نانوایی های نان فانتزی بیشترین فروش را در ساعات عصر دارند و به همین دلیل است. شورش ها مورد اخیر منجر به تعطیلی اجباری بسیاری از این فروشگاه ها می شود. بنابراین در 40 روز گذشته، نزدیک به 25 درصد از کل فروش این معامله کاهش یافته است. از آنجایی که معاملات مختلف به نحوی به یکدیگر وابسته هستند، این کاهش فروش بر اقتصادی بودن سایر معاملات نیز تأثیر دارد.

مجید نامی نایب رئیس اتحادیه پوشاک نیز با بیان از دست دادن همکارانش گفت: به دلیل اغتشاشات و اغتشاشات اخیر، فروش پوشاک در کشورمان در یک ماه اخیر به صفر رسیده است! فروش اینترنتی پوشاک به صفر درصد و فروش حضوری در فروشگاه ها و عمده فروشان بیش از 90 درصد کاهش یافته است. صرف نظر از بسته شدن اجباری بلوک ها، هیچ اعتمادی به این بازار وجود ندارد. چرا که مردم از ترس ناآرامی های اخیر به بازار نمی روند و مغازه ها تقریباً یا در ساعات خاصی تعطیل می شوند.

بررسی ها نشان می دهد بسیاری از اصناف در این زمینه آسیب جدی می بینند از جمله فروشندگان لوازم خانگی، فریدون نصیری یکی از اعضای این اتحادیه می گوید: همه ساله از مهرماه به بعد و با توجه به افزایش آمار ازدواج خانواده ها اقدام به خرید می کنند. لوازم آشپزخانه برای پخت جهیزیه این در حالی است که به دلیل ناامنی ایجاد شده در جامعه به دلیل شورش هاامسال شرایط فرق می کند. ناآرامی های اخیر باعث کاهش حداقل 20 درصدی فروش لوازم آشپزخانه شده است و امیدواریم هر چه زودتر آرامش بر بازار و جامعه حاکم شود تا فروشندگان و تولیدکنندگان بتوانند در این فضا به فعالیت خود ادامه دهند.

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیز در این خصوص گفت: نوسانات بازار طلا در 10 روز گذشته نسبت به گذشته کمتر بوده است. اما ماه گذشته این اتفاق بسیار دیدنی‌تر رخ داد به خاطر شورش ها در خیابان، بسیاری از واحدها به دلیل مسائل امنیتی مجبور به بستن مغازه های خود شدند. بر اساس مشاهدات و گزارش های دریافتی در یک ماه گذشته، حدود 15 درصد از فروش طلا و جواهرات ایران کاهش یافته است.

ابوالفضل رجب زاده رئیس اتحادیه لباسشویی نیز اظهار کرد: در یک ماه گذشته نزدیک به 40 درصد از درآمد اتحادیه خشکشویی کاهش یافته است. این بدان معناست که در روزهای شلوغ از ساعت 10 صبح مشتری وجود ندارد، حتی اگر مغازه ها باز باشند. این مشکل در این مدت کوتاه باعث بیکاری تعدادی از کارکنان این واحدها شد و تلخ‌تر اینکه این تجارت پس از محدودیت‌های کرونا تازه شروع به رونق می‌کرد.

علی محمدپور، دبیر دفتر کتاب های دیجیتال مرکز ملی فضای مجازی نیز درباره آسیب های این ناآرامی ها گفت: میزان فروش الکترونیکی کالاهای فرهنگی در بسترهای داخلی در یک ماه گذشته به نصف کاهش یافته است، این در حالی است که فروش کتاب‌های فیزیکی در پلتفرم‌های محلی بین 50 تا 70 درصد بوده است. اما با گذشت زمان حجم فروش به حالت قبل برگشت، این تجربه ای است که ناشران الکترونیکی به آن اشاره کردند.

علی خوان بای، کارشناس و فعال بازار سرمایه نیز در این زمینه اظهار داشت: اگر شرایط سیاسی و التهابی اخیر نباشد، شرایط اساسی بازار سرمایه خوب است و قیمت سهام در نقاط جذابی قرار دارد. وی در پاسخ به این سوال که آیا شورش ها به بازار سرمایه ضربه می زند و قطعا شرایط نامناسب سیاسی اوضاع بازار سرمایه را داغ می کند و برای شرایط عادی بازار سرمایه نیاز به آرامش در جامعه است.


آرام کردن و برخورد قاطع با شورشیان. تقاضای عمومی برای کسب و کار و مردم



به گزارش را دانا، بیش از دو ماه از این اغتشاشات می گذرد، به ویژه با توجه به اینکه این روزها این اغتشاشات مربوط به فعالیت گروه های تروریستی داعش و رگبار مردم مظلوم شاهچراغ، ایذه، اصفهان، مشهد و سیستان و بلوچستان و است. … رهبری تنها خواسته همه مردم و کسبه که به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح می شود برخورد قاطع با این قانون شکنان و آرام کردن شرایط به وجود آمده است. و تنها خواسته مردم از نیروهای امنیتی و پلیس بازگرداندن آرامش به جامعه است.

دیدگاهتان را بنویسید