زبان مادری / مزایا و چالش های یادگیری زبان دوم در سنین پایین


ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1835026

ملیحه تقوی گفت: یادگیری و آموزش انواع مهارت ها از جمله زبان باید فضای شاد و جذابی را برای کودکان ایجاد کند تا کودک در فضای یادگیری جذب شود و یادگیری زبان همزمان با بازی صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ملیحه تقوی، روانشناس کودک و نوجوان در گفت و گو با مرآت، با بیان اینکه مزایای یادگیری زبان برای همه کودکان کم سن و سال صدق نمی کند، گفت: مهم این است که والدین از ابتدا به فرزندان خود زبان دوم بیاموزند. زبان مهارتی است که از بسیاری جهات به کودک کمک می کند و در آینده با یادگیری زبان دوم می توان آن را بهبود بخشید.

این روانشناس کودک با اشاره به رشد روزافزون آموزشگاه های زبان و مهدکودک های دوزبانه کودکان تاکید کرد: نکته مهم این است که آموزش زبان دوم در این محیط ها بازی و سرگرمی است و یادگیری زبان تنها در قالب یادگیری مهارت شنیداری است. و صحبت کردن لازم به ذکر است که نباید زبان دوم الفبا را زیر 9 سال به کودکان آموزش داد.

او گفت: “عموم بر این باورند که بسیاری از کودکانی که زبان دوم را در سنین پایین یاد می گیرند، دچار تاخیر زبانی می شوند.” “کودکانی که زبان دوم را یاد می گیرند می توانند دیرتر از کودکان تک زبانه صحبت کنند، اما در حدود سن هشت سالگی.” آنها از 15 ماهگی شروع به صحبت می کنند.یادگیری زبان دوم با تأثیر مثبت بر عملکرد مغز کودک نیز باعث تثبیت بهتر زبان مادری می شود.

تقوی در خصوص کودکانی که تمایلی به یادگیری زبان نشان نمی دهند، خاطرنشان کرد: اگر کودک تمایلی به یادگیری زبان دوم نشان نمی دهد، یادگیری زبان باید به تعویق بیفتد تا با بزرگتر شدن کودک، تمایل او به یادگیری زبان دوم به تعویق بیفتد. زبان افزایش خواهد یافت. .

مشاور کودک و نوجوان اذعان می کند: «گاهی والدین، چون کودک در جملات خود از کلمات هم در زبان مادری و هم به زبان دوم استفاده می کند. تصور می شود که یادگیری زبان دوم در سنین پایین باعث سردرگمی گفتار فرزندشان می شود، اما باید توجه داشت که این یک فرآیند طبیعی در یادگیری زبان به نام اختلاط علائم است که در بزرگسالان نیز دیده می شود.

وی با توجه به توانایی هایی که آموزش زبان دوم می تواند برای کودک ایجاد کند، افزود: خلاقیت و تمرکز در کودکانی مشاهده می شود که در سنین پایین زبان دوم را بیشتر از همسالان خود یاد می گیرند و همچنین این کودکان رفتار حل مسئله و مشکل بهتری دارند. آنها قدرت بیشتری نشان می دهند.

تقوی با تشریح روش های صحیح آموزش گوش دادن و تکلم زبان دوم در دوران کودکی گفت: به طور کلی آموزش زبان دوم به کودکان در بدو تولد یا پس از تکمیل زبان مادری به دو صورت انجام می شود. در روش اول آموزش به این صورت است که یکی از والدین به زبان مادری و دیگری به زبان دوم با کودک صحبت می کند و در روش دوم آموزش زبان دوم پس از پایان سه سال شروع می شود. سال ها. .

این روانشناس کودک و نوجوان در تشریح تحقیقات حضوری در زمینه یادگیری زبان دوم در سنین پایین گفت: یادگیری زبان دوم در سنین پایین برای کودک آسانتر است و تسلط او به زبان دوم بهتر است.” این است که کودک قبل از 8 سالگی شروع به گوش دادن و صحبت کند، زیرا بعد از 10 سالگی توانایی فرد برای صحبت کردن به زبان دیگر کمتر از قبل می شود.

وی در پایان گفت: یادگیری و آموزش انواع مهارت ها از جمله زبان مستلزم ایجاد فضایی شاد و جذاب برای کودکان است تا کودک در فضای یادگیری جذب شود و یادگیری زبان همزمان با بازی اتفاق بیفتد. در غیر این صورت، کودک نه تنها در یادگیری با مشکل مواجه می شود، بلکه یادگیری زبان دوم را برای کودک در بزرگسالی دشوار می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید