اولویت دادن به علایق اجتماعی بر علایق شخصی را باید از سنین پایین آموزش داد راه حل مشکلات جدید استفاده از تکنولوژی است.


ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: 1401/03/18
کد خبر: 1844548

استاندار زنجان با بیان اینکه باید کار بزرگ آگاهی بخشی را از سنین پایین آغاز کرد، گفت: باید به کودکان آموزش داد که منافع اجتماعی بر منافع فردی ارجحیت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محسن افشارچی ظهر امروز در اولین جلسه شورای حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه دو تفکر مثبت و تحریک آمیز در اداره کل حفاظت محیط زیست در حال مطرح شدن است، گفت: موضوع اول تولید انرژی پایدار به صورت نمادین است. استقرار و تولید انرژی پایدار.

وی با اشاره به تقویت سرورها و ارتباط بین دستگاه ها بدون استفاده از کاغذ، گفت: این نکات کوچک اما مثبت و قابل تامل است و امیدواریم بتوانیم استفاده از کاغذ را در ارتباطات اداری کاهش دهیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید نگاه مثبت به محیط زیست داشته باشیم، گفت: وظیفه مسئولان است قبل از اینکه تنش متوجه مردم شود، خود کارکنان تنش را احساس کنند و به دنبال تدابیر و سپس مردم نسبت به تنش باشند. موارد فوق را اطلاع دهید.

وی آب را اولین خطر برای استان و کشور دانست و گفت: دولت به طور ویژه در این زمینه ورود کرده و 23 هزار میلیارد تن فولاد در رابطه با استخراج و تنظیم حق آبه و بودجه امسال در نظر گرفته شده است.

افشارچی با بیان اینکه برنامه های خوبی برای استحصال و مدیریت آب انجام شده است، خاطرنشان کرد: وزیر نیرو هفته گذشته به استان زنجان سفر کرد که شامل تکمیل شبکه فاضلاب استان و استفاده از پساب در صنعت است.

استاندار زنجان گفت: علیرغم اینکه تغییر اقلیم و خشکسالی داریم، اما با مدیریت بهینه برداشت و برگشت پساب در چرخه مصرف، اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه همه در استفاده از منابع، منافع شخصی را در نظر می گیرند، نه اجتماعی، گفت: اطلاع رسانی به مردم بسیار مهم است زیرا استفاده از منابع آبی در درازمدت می تواند برای همه ما مضر باشد.

استاندار زنجان گفت: کاهش جزئی مصرف انرژی باعث کاهش مصرف انرژی نیروگاه ها و انتشار گازهای گلخانه ای و همچنین تاثیر بر شرایط جوی می شود و منابع زیرزمینی برای استفاده در آینده ذخیره می شود.

وی با تاکید بر اینکه آگاهی عمومی بسیار مهم است، گفت: باید در حوزه اطلاع رسانی کار زیادی را از نسل جوان و از مدارس آغاز کنیم.

افشارچی افزود: مدارس ابتدایی باید در این زمینه ورود پیدا کنند و صداوسیما نیز باید نقش مهمی در آموزش این لحظه مهم دوران کودکی داشته باشد که منافع اجتماعی بر منافع فردی ارجحیت دارد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه آموزش موضوع بسیار مهمی است، گفت: حدود 57 هزار مگاوات تولید برق در کشور داریم و 19 هزار مگاوات کمبود داریم. پس از ایجاد دولت سیزدهم 4500 مگاوات وارد شبکه شد. و حدود 14000 مگاوات کمبود برق.«در اوج مصرف برق خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در سطح کشور برنامه ریزی شده است تا اتفاق غیرعادی مانند قطعی برق پارسال نداشته باشیم، با رصد مردم گفت: 53 درصد برق مصرفی در صنعت، 18 درصد کشاورزی و مابقی مصرف خانگی است. و دفاتر، اما مدیریت ما این کار را انجام خواهیم داد تا کمترین وقفه داشته باشیم.

افشارچی با بیان اینکه باید حجم زیادی از انرژی را برای انرژی های تجدیدپذیر و پایدار مصرف کرد، خاطرنشان کرد: مردم باید در مورد تاثیر خاموش شدن حتی یک لامپ در حال و آینده ما روشن باشند و هیچ چیز در این زمینه به اندازه آموزش در دروس پایه نخواهد بود. موثر نباشد

استاندار زنجان با بیان اینکه نکته بعدی مقررات است، گفت: باید بین توسعه و محیط زیست تعادل داشته باشیم و ورود محیط زیست در صدور مجوز موضوع مهمی است.

وی گفت: ما به دنبال یک رویه نظارتی واحد هستیم. و اجازه ندهید لابی شود.

افشارچی با تاکید بر اینکه اعتدال و یکنواختی در توسعه باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مشکل بعدی استفاده از نکتولوژی است.

وی گفت: راه حل های قدیمی برای مشکلات جدید راه حل نیست و مشکلات جدید را می توان به راحتی با راه حل های جدید مبتنی بر فناوری حل کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید