تصمیمات کارکنان یزد کارشناسی و بر اساس علایق مردمی است/ شهر ابر فناوری در اردکان ایجاد می شود.

ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791537

معاون اقتصادی استاندار یزد گفت: دشت خرانق منطقه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد صنایع بر اساس مسائل زیست محیطی و همچنین امنیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مسعود عظیمی در گفت و گو با یزدرسا با بیان اینکه دشت یزد اردکان به دلیل فعالیت گسترده صنایع اشباع شده و همچنین به دلیل آلودگی های زیست محیطی گسترده دیگر نمی تواند صنایع جدیدی ایجاد کند، اظهار کرد: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح شد. این موضوع و به منظور رعایت مشکلات به وجود آمده در ساختار جمعیتی منطقه و همچنین رعایت ملاحظات زیست محیطی تصمیم به ایجاد مناطق صنعتی جدید در سایر مناطق نیز گرفت.

وی ادامه داد: در تعریف مناطق جدید عوامل متعددی در نظر گرفته شد که مهمترین آنها محرومیت از زمین، آمایش سرزمین و انصاف و مسائل زیست محیطی بود و حوزه های متعددی در این زمینه مطرح شد.

عظیمی در ادامه با بیان اینکه دولت قبل مناطق پیشنهادی سرمایه گذار را بررسی کرده و منطقه شهید منتظر قایم بین ساغند و هورانا در نهایت در شورای برنامه ریزی منطقه به عنوان منطقه بسیار خوب برای محیط زیست و امنیت منطقه شناخته شد و توسعه نیز این موضوع را تصویب کرد. منطقه و مقرر شد زیرساخت های لازم در این منطقه ایجاد شود.

معاون اقتصادی استاندار یزد ادامه داد: با ایجاد صنایع در این منطقه، سرمایه گذار اصلی که مواد اولیه را به سایر استان ها ارسال می کرد و برای ایجاد سرمایه گذاری های جدید در استان های دیگر برنامه ریزی می کرد، مواد اولیه را به صنایع این منطقه و به این شکل ارسال کرد. از نشتی مرکز استان جلوگیری می کند و در عین حال باعث ایجاد اشتغال در استان می شود.

عظیمی همچنین درباره لزوم ایجاد نواحی صنعتی جدید در استان یزد بیان کرد: ایجاد صنایع جدید به دلیل مزیت استان یزد در معدن است که با ایجاد این صنایع از خام فروشی و همچنین جذب سرمایه گذاران جدید و درآمدزایی جلوگیری می شود. فعالیت های معدنی با ارزش افزوده بیشتری در استان مصرف می شود و در نهایت اشتغال زایی می شود که ایجاد مناطق صنعتی در سال های اخیر یکی از اولویت های مسئولان استانی است.

وی ادامه داد: با توجه به ضبط های آزمایشی، بالندگی، دانش و تلاش مردم اردکان و همچنین اراده مسئولان استانی به ویژه استاندار، مقرر شد یکی از بزرگترین مراکز سرمایه گذاری در این زمینه ایجاد شود. فناوری الکترونیک در این شهر.”

معاون اقتصادی استاندار در پایان گفت: به مردم اردکان این اطمینان را می دهیم که هیچ اقدامی برخلاف منافع مردم منطقه و استان صورت نگرفته است اما با ایجاد یک شهر ابر فناوری در این شهرستان مشکل ایجاد شده است. اشتغال و کیفیت حاصل می شود.» و رونق شهر خواهد بود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید