نیاز به یادگیری زبان دوم


ساعت: 13:17
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895543

مطالعات نشان می دهد که کودکان دوزبانه در تست های هوش بهتر عمل می کنند و این نشان دهنده افزایش توانایی های ذهنی کودکان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، مجتبی امیری* در یادداشتی می نویسد: هر جامعه ای که برای رشد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تلاش می کند، باید مردم آن جامعه را به یادگیری زبان دوم یا سوم تشویق کند و مزایای این کار را پرورش دهد.

علاوه بر تسهیل توانایی برقراری ارتباط با گروه های بزرگتر در محل کار، یادگیری زبان دوم نیز می تواند موثر باشد. در جامعه مدرن ارتباط با فرهنگ های مختلف در شرایط مختلف بسیار مهم است و ندانستن زبان دوم مانعی در این زمینه ایجاد می کند.

یادگیری در هر زمان و در هر سنی امکان پذیر است. مطالعات زیادی در مورد مزایای یادگیری در سنین پایین انجام شده است که نشان می دهد بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین تر است، زیرا به دلیل انعطاف پذیری فک و دهان، میزان اکتساب تلفظ صحیح بیشتر است. .

کودکانی که قبل از پنج سالگی زبان دیگری را یاد می گیرند از همان قسمت مغز برای یادگیری زبان دومی که برای یادگیری زبان مادری خود استفاده می کنند استفاده می کنند. ترس از اشتباه کردن هنگام یادگیری یک زبان خارجی برای بزرگسالان بسیار دشوار است، در حالی که معمولا برای کودکان قابل غلبه نیست.

مطالعات نشان می دهد که کودکان دوزبانه در تست های هوش بهتر عمل می کنند و این نشان دهنده افزایش توانایی های ذهنی کودکان است.

نتایج مطالعات گسترده در این زمینه ثابت می کند که بهترین سن برای یادگیری زبان دوم قبل از ده سالگی است. روانشناسان کودک در مطالعات مربوطه در این زمینه معتقدند برای دوزبانه کردن کودک باید این کار را از سن هفت یا هشت سالگی شروع کرد و کودکانی که از این سن شروع به یادگیری زبان دوم کردند در هنگام مکالمه و اجرا لهجه دارند. زبان دوم با موفقیت بیشتری ظاهر شد.

انگلیسی مهم ترین زبان دنیا برای ارتباط است. تقریباً در هر جای دنیا، اگر انگلیسی صحبت کنید، می توانید امور خود را مدیریت کنید. روش های زیادی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد، آزمون های مختلفی مانند آیلتس، تافل. یک آزمون PTE برای اندازه گیری دانش همه از این زبان وجود دارد.

پس از چینی و اسپانیایی، انگلیسی بیشترین تعداد سخنوران را در جهان دارد و در 53 کشور زبان اصلی است که از این میان کشورهای انگلستان، کانادا، استرالیا و ایالات متحده آمریکا مهم ترین کشورهای انگلیسی زبان هستند. و زبان فرانسه زبان رسمی 30 کشور جهان مانند بلژیک، کانادا، لوکزامبورگ، سنگال، سوئیس و … و 14 کشور استعماری مانند پلینزی فرانسه، سنت مارتن، سنت پیر ماگال و … می باشد.

در نهایت، این روزها با گسترش شبکه های اجتماعی، توانایی برقراری ارتباط و درک فرهنگ های دیگر در دنیای تجارت اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

*مدرس زبان فرانسه و انگلیسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید