تحصیلات: کتاب های درسی آماده به زبان های فرانسوی و آلمانی / امکان تدریس به زبان های دیگر، در صورت وجود

تحصیلات: کتاب های درسی آماده به زبان های فرانسوی و آلمانی / امکان تدریس به زبان های دیگر، در صورت وجود

روز جدید محمود امانی تهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش نیز کتاب های درسی به زبان های فرانسوی و آلمانی تهیه کرده است.

محمود امانی تهرانی درباره آموزش زبان‌های غیر انگلیسی در مدارس توضیح داد: تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش در این زمینه روشن است، زبان‌های خارجی مجاز برای تدریس نه تنها انگلیسی، بلکه مجوز تدریس به چند زبان دیگر نیز هستند.

وی افزود: در صورت وجود داوطلب برای یادگیری زبان های دیگر، امکان ارائه مجوز و تدریس در مدارس نیز وجود دارد.

دبیرکل شورای آموزش عالی ادامه داد: در کنکور یکی از گزینه ها برای دانشجویان زبان های دیگر مانند فرانسوی و آلمانی است. در امتحانات نهایی خود مورد سنجش قرار می گیرند.«کنکور در نظر گرفته نمی شود.

امانی تهرانی یادآور شد: تنها مشکل در این بخش، در دسترس بودن دانشجویان آینده نگر به زبان های دیگر است، زیرساخت ها برای تدریس به زبان های دیگر فراهم است.

وی همچنین درباره حضور معلمان زبان های دیگر در آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر دانش آموزانی هستند که می خواهند زبان های خارجی دیگری را بیاموزند، می توان به آنها معلم داد.

دبیرکل شورای آموزش عالی ادامه داد: راه های زیادی برای انتخاب معلم وجود دارد، حتی می توان از معلم برای این دوره استفاده کرد، اما مشکل اصلی که در کشور در عمل به وجود آمده این است که تقریباً هیچ دوره دیگری وجود ندارد. زبان ها. نامزدهای. “

امانی تهرانی خاطرنشان کرد: زبان‌های دیگر کشور نیز در این دوره مورد تقاضا بودند، بنابراین گروه‌های زبان آلمانی و فرانسوی داشتیم، اما به تدریج با کاهش تقاضا، این گروه‌ها نیز حذف شدند.

وی افزود: جست و جو ناشی از نیاز دانش آموزان و خانواده هاست و از بیرون تحمیل نمی شود. امروزه رسانه ها و فضای بین المللی حول زبان انگلیسی در حال شکل گیری هستند، بنابراین مردم ارتباط خود را با آن می سنجند و به همین دلیل تقاضا برای زبان های دیگر کاهش یافته است.»

دبیر شورای عالی آموزش عالی ادامه داد: قبلاً مدارسی وجود داشت که زبان های خارجی ارائه می کردند، اما تقاضا برای زبان های دیگر به تدریج از بین رفته است.

امانی تهرانی گفت: در حال حاضر پیشنهادی در حال بررسی است مبنی بر اینکه دانش آموزان در صورت تمایل به زبان های دیگر می توانند از بسترهای زبان مجازی مانند کانون زبان ایران که مورد تایید مرکز آموزش و مرتبط با کانون پرورش فکری و پرورشی است استفاده کنند. و ما اسناد و ارزیابی های مراکز چاپ را تایید خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اردیبهشت 1395 در دیدار با معلمان، فرهنگیان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش در بیانیه ای تاکید کردند که این اصرار بر ترویج زبان انگلیسی در کشورمان ناسالم است. بله، شما باید یک زبان خارجی بدانید، اما یک زبان خارجی که فقط انگلیسی نیست، زبان علمی که فقط انگلیسی نیست. چرا زبان های دیگر به عنوان دوره های زبان در مدارس تعریف نمی شوند؟ اصرار چیست؟

از این رو در راستای توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه به زبان های دیگر و تهیه کتاب های درسی به زبان های غیر انگلیسی نیز در دستور کار قرار گرفت.

به همین دلیل احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: قرار است از مهرماه آموزش زبان فرانسه در یکی دو مدرسه غیردولتی و بخشی از مدارس دولتی برگزار شود.

محمودزاده یادآور شد: آموزش زبان فرانسه از پایه هفتم شروع می شود و دانش آموزان با بزرگ شدن تا کنکور همان درس را در مدرسه می خوانند و در پایان کنکور سراسری به جای انگلیسی زبان فرانسه را امتحان می کنند.

وی افزود: دانش آموزان هر زبانی را که در مدرسه یاد می گیرند در کنکور سراسری امتحان می کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال اولویت آموزش زبان فرانسه در مدرسه غیردولتی بود که استان ها بیش از یک مدرسه را اعلام کرده اند و امکان رسیدن به دو مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد. البته هنوز تعداد دقیق مدارس دولتی مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید