فرصتی برای بررسی محتوای کتاب های درسی به صورت آنلاین وجود داشت


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921275

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد: با ارائه قابلیت «کاوش در محتوای کتاب‌های درسی» برای همه مخاطبان، تحول جدیدی ایجاد کرده‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد: با ارائه قابلیت «کاوش در محتوای کتاب‌های درسی» برای همه مخاطبان، تحول جدیدی ایجاد کرده‌ایم.

کلیه دانش آموزان، معلمان، اولیا، کارشناسان اداری، اساتید دانشگاه و کارشناسان آموزش و پرورش و تمامی علاقمندان به نظام آموزشی می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

این سامانه در دسترس عموم قرار گرفته و در سایت nazar.roshd.ir منتشر شده است و تمامی مخاطبان می توانند دوره های آموزشی مختلف در مقطع ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، فنی و حرفه ای و کاردانی را انتخاب کرده و انتخاب رشته کنند. در درجات مختلف کتاب ها را از یک پایگاه داده انتخاب کنید و نظر خود را در مورد این کتاب و محتوای آن بنویسید.

در این سامانه پس از تکمیل فرم ثبت نام، یک «کد عضویت» به تلفن همراه شما ارسال می شود و می توانید از این کد برای ثبت نظر استفاده کنید.

تمامی مخاطبان ذکر شده در این نظرسنجی می توانند نظرات خود را در مورد کل کتاب یا در مورد فصل ها و درس های هر کتاب ثبت کنند.

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نظرات انتقادی و پیشنهادی کلیه کارشناسان را بررسی و در صورت تایید محتوای ثبت شده پس از تکمیل و ارزیابی های لازم نسبت به اجرای آنها اقدام خواهد کرد.

این ابداع و توسعه جدید در دولت سیزدهم ادغام شده و گامی مهم در راستای عمومیت بخشیدن به فعالیت های این سازمان و مشارکت کارشناسان حوزه آموزش، اولیاء، معلمان و خود دانش آموزان در ویرایش، ایجاد و اصلاح است. محتوای کتاب‌های درسی، تا آنجایی که می‌توان او را پسندید و شایسته شأن و جایگاه آینده‌سازان این مرز و بوم باشد. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درهای سازمان را به روی تمامی مخاطبان، منتقدان و دست اندرکاران خود باز کرده است تا با مشارکت حداکثری گامی در جهت تحول کتاب های درسی بردارند.

امیدواریم این اقدام باعث افزایش تعامل و ارتباط و همچنین رضایت همه خانواده ها شود و بتوانیم در گام دوم انقلاب اسلامی شاهد تحولی در عرصه آموزش و پرورش باشیم و مطمئن هستیم که این مهم باعث خواهد شد. با مشارکت مردم محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید