رونمایی از پویش کتاب مهربانی برای کمک به دانش آموزان مستعد و نیازمند / بیش از 200 جلد کتاب درسی جمع آوری شد


ساعت: 08:37
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819071

فاطمه پور عابدینی گفت: گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان با راه اندازی پویش کتاب های محبت سعی در جمع آوری کتب درسی با کمک آموزشی و ارائه آن به دانش آموزان نیازمند و مستعد دارد. به سمت آن قدم بردارید. برقراری عدالت آموزشی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه پور عابدینی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: سیستم فعلی پذیرش دانشجو در دانشگاه ها از طریق کنکور سراسری، سالانه هزاران دانشجو را با شرایط مختلف با استفاده از آزمون یکسان مقایسه می کند. چندین ابزار وجود دارد که کسب بالاترین رتبه و پذیرش در بهترین دانشگاه ها را آسان تر می کند. اما همه دانش آموزان فرصت های یکسانی ندارند.

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی بسیج دانشجویی فرهنگیان کرمان ادامه داد: بسیاری از دانشجویان توان مالی خرید کتاب تست و استفاده از امکانات دیگر برای آمادگی در کنکور سراسری را ندارند و همین عامل در کنار سایر عوامل باعث ایجاد شرایط ناعادلانه می شود. زیرا تعدادی از دانش آموزان آن را درک کردند.

وی گفت: گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان با شروع پویش کتب محبت، سعی در جمع آوری کتب درسی و ارائه آن به دانش آموزان نیازمند و مستعد دارد. در راستای ایجاد عدالت آموزشی گام بردارید.

پور عابدینی گفت: این پویش از شهریور ماه سال گذشته با انتشار پوستر وی در رسانه های مختلف استان کرمان و سایر استان ها و همچنین شبکه سازی دانش آموزان و دانشجویان برای اطلاع رسانی این پویش آغاز شد.

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی دانشجوی بسیج دانشگاه فرهنگیان کرمان افزود: علاوه بر شبکه سازی، نماینده تعدادی از شهرستان های استان کرمان انتخاب شد. کار ویژه این نمایندگان تلاش میدانی برای جمع آوری کتاب با بازدید از مدارس شهرستان و گفتگو با مدیران مدارس است.

وی با بیان اینکه با سرپرستی این نمایندگان کتاب های اهدایی در همان شهرستان جمع آوری و بین دانش آموزان آن شهر توزیع شد، گفت: البته با توجه به نیاز دانش آموزان جنوب استان کتاب های بیشتری منتقل شد. به این مناطق

پور عابدینی با بیان اینکه تاکنون حدود 200 جلد کتاب مرتبط با سه رشته علوم انسانی، تجربی و ریاضی از استان کرمان و استان های دیگر مانند اصفهان، فارس، آذربایجان غربی و … گردآوری شده است، تصریح کرد: مبنای انتخاب دانش آموز است. برای امانت گرفتن کتاب، توانایی مالی برای خرید این کتاب ها را ندارد، اما از طرفی با استعداد و کوشا است.

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی بسیج دانشجویی فرهنگیان کرمان گفت: همکاری مدیران مدارس، معلمان و جهادگران در طرح جهاد آموزشی برای شناسایی این دانش آموزان قابل تقدیر و تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری کتاب ها، شناسایی دانش آموزان و امانت گرفتن آنها از این کتاب ها ادامه دارد و زنجیره این مهربانی روز به روز گسترده تر می شود، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 30 دانش آموز از شهرستان های رودبار حضور دارند. جنوب، کهنوج، انار، رفسنجان، سیرجان، کرمان، بافت، رابر، کشم و غیره. تحت پوشش کتاب خیر هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید