اهدای بیش از 20 هزار جلد کتاب در پویش «اهدای کتاب، خیر ماندگار»/ کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی به 96 باب رسید.

ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789597

معصومی گفت: امسال بیش از 20 هزار جلد کتاب در نهضت کتاب وقف، خیر ماندگار به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر خوی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز اظهار کرد: چندین نسخه خطی نفیس توسط مردم در کتابخانه های عمومی استان اهدا شد.

وی بیان کرد: شهرستان هوی آن به دلیل ریشه تاریخی، عارفان و ادیبان صاحب نامی از ظرفیت فرهنگی مهمی برخوردار است که واژه فرهنگ را به خوبی می شناسند و آن را در شناسنامه خود ثبت کرده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی کتابخانه های عمومی را دانشگاهی برای توسعه فرهنگ عنوان کرد و افزود: یکی از شاخص های رشد فرهنگ یک جامعه وجود کتابخانه ای است که بتواند آداب و سنن را بهتر درک کند. این جامعه.”

وی افزود: با استفاده از فناوری روز و استفاده از ظرفیت فضای مجازی دسترسی به کتاب را تسهیل می کنیم و با تشویق مردم به کتابخوانی شاهد دانش و افزایش سرانه مطالعه کتاب خواهیم بود.

معصومی اهداف این نهاد را گسترش و توسعه روابط اجتماعی دانست و گفت: گسترش کتاب و کتابخوانی در بین مردم ارتباطات روزمره مردم را تسهیل کرده و شاهد کاهش برخی آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

مدیرکل کتابخانه های آذربایجان غربی با اشاره به احداث دو کتابخانه عمومی در استان گفت: با احداث این دو کتابخانه تعداد کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی به 96 کتابخانه رسید.

وی گفت: 96 کتابخانه عمومی در آذربایجان غربی، 73 کتابخانه نهادی و 23 کتابخانه به صورت مشارکتی با مجوز رسمی وجود دارد.

معصومی از نبود کتابخانه عمومی سیار برای تسهیل دسترسی مردم به کتاب در استان گلایه کرد و افزود: عدم همکاری برخی نهادها و ارگان های دولتی و عدم توزیع به موقع نیم درصد درآمد شهرداری ها برای تقویت فرهنگسراها باعث می شود. برنامه را کاهش دهد.» ارائه شده توسط این موسسه.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی به مهم ترین برنامه های انجام شده در سال جاری اشاره کرد و افزود: راه اندازی پویش کتاب پیک برای اولین بار در استان، برگزاری نشست های تخصصی کتاب خوان در فضای مجازی، تعمیر و به روز رسانی کتابخانه های استانی از مهمترین برنامه ها است. مهم ترین برنامه ها در سال جاری اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید