اهدای 25 هزار جلد کتاب از سوی گلستانی ها به کتابخانه های عمومی


ساعت: 20:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910946

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان اعلام کرد؛

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان گفت: امسال 25 هزار جلد کتاب توسط مردم شریف استان به کتابخانه عمومی اهدا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ آخوند عبدالحی میرزاعلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: 6 میلیارد ریال تجهیزات در سال جاری خریداری و در اختیار کتابخانه های استان گلستان قرار گرفت.



مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان ادامه داد: خیرین در استان گلستان 534 میلیون ریال به فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کرده اند.

میرزاعلی به طرح پیک کتاب اشاره کرد و گفت: از کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کردیم و توانستیم طرح پیک کتاب را اجرا کنیم و با تعطیلی کتابخانه ها، کتاب های مورد نیاز تهیه و از انبار بسته بندی و بسته شد. ما درب منزل شما تحویل می دهیم و ریال برای هزینه ارسال در نظر گرفته نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: 120 میلیون رکورد از منابع دیجیتال اعم از کتاب، پایان نامه، مقاله و … به زبان های فارسی و لاتین به صورت رایگان در 1800 پایگاه معتبر در شهرستان ها موجود است.

این مسئول تصریح کرد: همکاران ما هر فصل در برخی از مناطق عشایری حضور دارند و برنامه های زیادی اجرا می کنند و به مدارس آن مناطق کتاب اهدا می کنند.

میرزاعلی خاطرنشان کرد: از شما استقبال می کنیم که ما را یاری کنید و بتوانید کتاب های مستعمل را در اختیار علاقه مندان قرار دهید، تمامی کتب زندان های گنبدکاووس و گرگان توسط اداره کل کتابخانه ها تامین می شود و همچنین تفاهم نامه ای با این اداره منعقد کرده ایم. اداره کل زندانها

وی بابیان اینکه امسال 25 هزار جلد کتاب توسط مردم محترم استان به کتابخانه عمومی اهدا شده است، بیان کرد: بیش از 700 جلد کتاب خطی در استان داریم که در شرایط ویژه نگهداری می شود.

این مسئول گفت: برای ترویج فرهنگ یادگیری و توسعه کتابخانه های عمومی استان با مجمع نمایندگان استان بحث و تبادل نظر داشتیم و موضوع کتابخانه مرکزی نیز در استان مطرح شد.

میرزاعلی به پروژه های نیمه تمام استان اشاره کرد و گفت: کتابخانه کردکوی 20 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کتابخانه نوده خاندوزی 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نزدیک به 10 سال است که بلاتکلیف مانده است.

وی گفت: بحث کتابخانه عمومی آق قلا نیز در سیل اخیر تخریب شد و تا به امروز خدمات اجاره ای ارائه می کند که نیاز به ساخت دارد. کتابخانه نگین شهر نیز با پیگیری های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تکمیل شده و در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی فرهنگی است که هر فردی می خواهد به سطوح بالاتر برسد، باید از طریق کتاب به این جایگاه برسد، نیاز اساسی هر فرد ارتباط با کتاب و کتابخوانی و همچنین سایر دستگاه های اجرایی برای پرورش آن است. فرهنگ ما می خواهیم کتاب و مطالعه به ما کمک کند تا جامعه ای پویا داشته باشیم.

میرزاعلی اظهار داشت: 28 کتابخانه روستایی، 25 کتابخانه شهری، 11 کتابخانه تعاونی و یک شعبه کتابخانه مستقل در استان گلستان مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید