کتابخانه‌های کرمانشاه بیش از یک میلیون جلد کتاب دارند/120 کتابخانه نهادی و تعاونی وجود دارد.


ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909410

معصومه خوانسار گفت: یک میلیون و 150 هزار جلد کتاب در کتابخانه های سراسر استان وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه خوانسار در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: 90 ساختمان کتابخانه در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد 24 کتابخانه روستایی و مابقی در شهرستان هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به بهره برداری از 3 کتابخانه سیار در شهرستان های جوانرود، هرسین و کششیرین افزود: این 3 واحد سیار 20 تا 30 روستا را تحت پوشش قرار می دهند.

وی گفت: یک میلیون و 150 هزار جلد کتاب در کتابخانه های سراسر استان وجود دارد که علاقه مندان می توانند برای مطالعه به کتابخانه های عمومی شهری و روستایی تحت پوشش این اداره کل مراجعه کنند.

حنصار فضای آموزشی کتابخانه ها را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: 60 هزار نفر از اعضای فعال کتابخانه های استان هستند.

وی همچنین به فعالیت 22 کتابخانه مشترک در سطح استان اشاره کرد و گفت: کتابخانه های مشترک توسط سازمان ها و نهادهای خارج از مجموعه کتابخانه ساخته می شود. مدیریت این کتابخانه ها با کمک نهاد کتابخانه در ارسال کتاب و تهیه تجهیزات انجام می شود.

وی در خصوص پروژه کتابخانه مرکزی استان گفت: در سفر ریاست محترم جمهوری مبلغ 30 میلیارد تومان در نظر گرفته شد و منتظر توزیع آن هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: این پروژه 12 هزار متری در حال حاضر حدود 55 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین الکترونیکی شدن فرآیند کتابخانه های استان کرمانشاه را گامی در جهت توسعه فرهنگی می داند و افزود: در حال حاضر بیش از 90 درصد کتابخانه های استان به سیستم نرم افزاری مجهز هستند و فرآیند کتابخانه ها به صورت الکترونیکی انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید