فعالیت 12 کتابخانه نهادی و تعاونی با بیش از 114 هزار نسخه کتاب در کاشمر


ساعت: 18:41
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910646

فیض عارفی با بیان اینکه در حال حاضر 7 کتابخانه نهادی و 5 کتابخانه تعاونی در کاشمر فعالیت می کنند، گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ده ها برنامه با محوریت کتاب در این شهرستان در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد فیض عارفی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ وی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به اینکه امروزه کتابخانه های عمومی دیگر جایگاه سنتی را ندارند و می توانند به عنوان یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی عمل کنند، گفت: کتابخانه های عمومی سعی می کنند از تمام ظرفیت خود برای انجام فعالیت های فرهنگی برای همه سنین استفاده کنند. .

وی با بیان اینکه کتاب ابزار ارزشمندی برای انتقال دانش در سطح جوامع مختلف است، خاطرنشان کرد: امروز بالغ بر 114 هزار و 344 نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی و تعاونی کاشمر وجود دارد و اگر کتاب و کتابخوانی در اولویت قرار گیرد می توانیم بیشتر داشته باشیم. فرهنگ پویا

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر همچنین تصریح کرد: سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران امسال از 30 تا 7 آبان ماه با شعار «ما اهل خواندن هستیم» برگزار می شود و به همین مناسبت برنامه های متنوعی با محوریت کتابخوانی برگزار می شود. برگزاری کتاب در شهرستان کاشمر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 7 کتابخانه نهادی و 5 کتابخانه تعاونی در کاشمر فعالیت می کنند که در هفته کتاب برنامه های متنوعی را اجرا می کنند، افزود: تجلیل از اعضای برتر کتابخانه ها، برگزاری نشست کتابخوان، معرفی کتاب، کتابخوانی. . ، مسابقه نقاشی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، بازدید رسمی از کتابخانه های عمومی، رونمایی از کتاب در مساجد، رونمایی از کتاب در مدارس، نشست تخصصی کتاب در حوزه های علمیه، اهدای کتاب به کتابخانه های مساجد و… از جمله برنامه در نظر گرفته شده از رویدادهای فرهنگی کتاب است. هفته در شهر کاسمار.

فیض عارفی همچنین گفت: در آخرین روز از هفته کتاب مصادف با جمعه 6 آبان ماه، برنامه های متنوعی با عنوان «جمعه با کتاب» با همکاری ستاد نماز جمعه کاشمر در محل مصلای جمعه کاشمر برگزار می شود. سخنرانی رئیس کتابخانه های عمومی قبل از خطبه های نماز جمعه، کتابخانه سیار شهرستان به همراه تعدادی از کتابداران در نماز جمعه مستقر شده و علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی و کتاب محور برای اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان، پذیرش عضویت در کتابخانه و همچنین نمایشگاهی از کتاب های تخفیف دار برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما در همه برنامه های هفته کتاب، ایجاد عطش و نیاز به کتاب در سطح جامعه است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا فرهنگ مطالعه و توجه به کتاب و ارتباط با کتابخانه های عمومی را در بین مردم ایجاد کنیم. گروه، برای گسترش افراد مختلف.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید