عضویت بیش از 6000 نفر در کتابخانه های کاشمر / برای کارهای توضیحی و فرهنگی باید به سراغ کتاب برویم


ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905064

فیض عارفی با بیان اینکه رکن اصلی در کار رسانه ای و فرهنگی بحث کتاب است و اگر بخواهیم آگاهی را تعمیق کنیم باید به سمت کتاب برویم، گفت: بیش از 5900 نفر در ابتدا در کاشمر عضویت کتابخانه های عمومی داشتند. جولای در پایان شهریور این تعداد به 6833 نفر رسید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محمد فیض عارفی مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان کاشمر ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط جدیدی که در کشور به وجود آمده، بحث کار فرهنگی و آموزشی به عنوان نگرانی دلسوزان مطرح شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همه قبول دارند که رکن اصلی در کار تبلیغی و فرهنگی بحث کتاب است و اگر بخواهیم برای نسل جوان کار تبلیغی انجام دهیم منکر نفوذ فضای مجازی و موارد دیگر نیستیم، اما اگر می‌خواهیم آگاهی را عمیق‌تر کنیم، باید به سراغ کتاب برویم.

مدیر کتابخانه های عمومی کاشمر با بیان اینکه امیدواریم با توجه به دغدغه جدیدی که برای دلسوزان، علاقه مندان و دست اندرکاران حوزه کار تبیینی ایجاد شده است، توجه ویژه ای به حوزه کتابخوانی و کتابخانه شود. وی بیان کرد: فصل تابستان به دلیل اوقات فراغت دانشجویان و کلاس های فرهنگی و اوقات فراغت در کتابخانه ها فصل عضویت در کتابخانه های شهرستان است.

وی با تاکید بر اینکه در ابتدای تیرماه بیش از 5900 نفر در کتابخانه های عمومی شهرستان کاشمر عضویت داشتند و در پایان شهریور این تعداد به 6833 نفر رسید، اذعان داشت: کتابخانه کوثر تنها کتابخانه شهرستانی در مناطق فقیرنشین است. و این کتابخانه در خدمت تمامی بخش‌هایی است که دارای کتابخانه مانند بخش امانت، بخش مرجع، بخش انتشارات، بخش کودکان و قرائت‌خانه است و بیش از 17 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه موجود است.

فیض عارفی با اشاره به اینکه در حال حاضر 529 نفر در این کتابخانه عضویت دارند و برنامه های آموزشی و فرهنگی نیز در این کتابخانه انجام می شود، گفت: شهرداری و شورای شهر کاشمر همچنین پارک قائم را که کتابخانه کوثر در آن قرار دارد، به کتابخانه بانوان تبدیل کردند. پارک و آماده هستیم تا ساختمان کتابخانه کوثر به شهرداری واگذار شود و شهرداری ساختمان دیگری را در مکانی دیگر برای کتابخانه کوثر قرار دهد.

وی با اشاره به بحث حق عضویت کتابخانه ها تصریح کرد: حدود 10 سال است که هیچ تغییری در حق عضویت کتابخانه ها در کاشمر رخ نداده است و حق عضویت کتابخانه ها در کاشمر بسیار پایین است در حالی که در شهرهای دیگر حق عضویت بسیار بالاتر و بالاست. بودن

مدیر کتابخانه های عمومی کاشمر با اشاره به راهکارهای افزایش ارتباط مدارس با کتابخانه های عمومی گفت: با توجه به وضعیت کرونا در 2 سال اخیر متاسفانه ارتباط مدارس و کتابخانه ها بسیار محدود و تقریباً از بین رفته است. در طول سال های قبل از ویروس کرونا، برنامه ها رویدادهای مشترک زیادی برگزار شد.

وی همچنین تاکید کرد: هدف ما احیای ارتباط مدرسه و کتابخانه است و این امر می تواند با برنامه هایی مانند بازی مدارس با کتابخانه، ایجاد مشوق ها و امتیازات برای عضویت دانش آموزان در کتابخانه ها، جلسات کتابخوانی و … انجام شود. کتاب های موجود در مدارس، تعدادی از دانش آموزان را به عنوان دستیار کتاب و غیره انتخاب کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید