اجرای 350 برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان مرکزی / 6200 جلد کتاب اهدایی از سوی مردم نهاد کتابخانه های عمومی استان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; مهدیان پور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های هفته کتاب در آن استان گفت: در این مدت از هفته کتاب بیش از 350 برنامه در کتابخانه های عمومی استان مرکزی برگزار می شود. استان

مهدیان پور گفت: افتتاح کتابخانه عمومی حضرت ام البنین(س) شهرک صنعتی کاوه، نشست کتابخوان فداکار نویسندگان و مترجمان، برگزاری نشست ادبی با حضور شاعران برجسته استان، افتتاحیه سراسری کتاب «نو داماد». زندگینامه شهید تکاور مهدی جودکی، سمینار کتاب های عاشقانه، سمینار آموزش ترفندها در فضای مجازی، دیدار با مسئولان استانی و پاکسازی مزار شهدا از برنامه های کلیدی این اداره کل در هفته کتاب است. .

وی افزود: در سطح شهرستان نیز کارگاه قصه گویی برای مادران و نشست کتاب خوانی یاد و یادگار با حضور نویسنده کتاب به زبان آشتی برگزار می شود. نشست ویژه با کتابخوانان و افتتاحیه کتاب «سرود عشق» در تفرش; برگزاری کارگاه و نشست قاریان تخصصی در خمین. برگزاری نشست کتابخوانی برای مروجان کتاب، افتتاح کتابخانه قرآن و عترا و حلقه ادبی کتابخانه اشراق، افتتاحیه کتاب «تنها یک درخت» و «خون و نمک»، نشست تخصصی کتاب خوانی اساتید دانشگاه و اجرای برنامه مسابقه تفسیر قرآن در دلیژان; افتتاحیه کتاب بلاغت در آثار سلمان ساوی و بازدید از کتابخانه اعضا در ساوه؛ افتتاح کتابخانه قرآن و عترا کتابخانه شهید امیری شازند. نشست شعرخوانی با حضور فعالان ادبی در فراهان; افتتاحیه کتاب «حکومت عشق، جرعه ای از سرچشمه معرفت امام عصر(عج)» و نشست قاریان برجسته مسئولین شهرستان در کمیجان; مسابقه پیامکی و افتتاحیه کتاب در محلات برنامه ریزی و برگزار می شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی ادامه داد: برگزاری نشست های نمایشنامه خوانی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، کتابداری رؤسا و کارکنان دستگاه های اجرایی، برنامه های نقد و بررسی و ارائه کتاب های نویسندگان داخلی، آشنایی با کتاب به شهروندان، قصه گویی برای کودکان، جلسات آموزشی، سمینارهای مهارت آموزی، نمایشگاه کتاب برای ارائه منابع کتابخانه ای از دیگر برنامه های این اداره کل در گرامیداشت هفته کتاب در استان است.

مهدیان پور با اشاره به دیگر برنامه های هفته کتاب گفت: تزیین و فضاسازی کتابخانه ها، نقاشی های دیواری با موضوع کتاب و کودکان، برپایی نمایشگاه پوستر کتابخوانی، تقدیر از کتابخوانان کتابخانه، جمع بندی کتاب، طراحی و نگارش با موضوع منابع جشنواره کتاب رضوی، خاطره نویسی، اجرای نمایش عروسکی، نشست های مثنوی و سعدی، تشویق و ترویج کتابخوانی در مصلی های نماز جمعه، حضور کتابداران در مدارس، برپایی نمایشگاه و مسابقه نقاشی، ویژه برنامه های کتاب و کودکان از دیگر موارد است. برنامه های هفته کتاب که در کتابخانه های عمومی استان مرکزی برگزار می شود.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، دیدار کتابداران روستا با ائمه جمعه، بازدید از مدارس و مهدکودک ها از کتابخانه ها، بازدید کتابداران از مدارس برای مطالعه و ارائه کتاب، کارگاه داستان نویسی، مسابقات کتاب خوانی، کتاب های مکتوب و آنلاین و توزیع بروشورهای معرفی کتابخانه های عمومی توسط وی. . وی خدمات آنان به مردم و اطلاع رسانی در خصوص یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

مهدیان پور با اشاره به اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانش» در کتابخانه های عمومی استان، گفت: این پویش یکی از طرح های کتابخانه های عمومی کشور است که با هدف ترویج فرهنگ اجرا می شود. کتابخوانی و کتاب و تأمین و تقویت منابع کتابخانه های عمومی «به طور کلی افرادی که عاشق فرهنگ هستند، می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی، کتاب های بلااستفاده خود را برای استفاده عموم به کتابخانه اهدا کنند.

وی افزود: امسال حدود 6200 جلد کتاب از سوی مردم به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده که جدا از کتاب ارسالی کتابخانه های عمومی کشور است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: در 6 ماهه نخست امسال مبلغ 670 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی کتاب خریداری و به کتابخانه های عمومی استان تزریق شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان مرکزی 29 آبان ماه با حضور مسئولان استانی، کتابداران، کتابداران عمومی و اقشار فرهیخته حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار می شود. و از فعالان کتاب قدردانی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید