50 هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه / افتتاح 2 کتابخانه در هفته برای یک کتاب

ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784849

مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه اعلام کرد؛

معصومه حسنی حنصار گفت: در حال حاضر 50 هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی استان هستند و تعداد منابع کتابخانه ای یک میلیون و 150 هزار جلد کتاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه حسنی حنصار در گفت و گو با مرصادنیوز، شعار هفته کتاب و کتابخوانی امسال را «جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 88 کتابخانه نهادی و 18 کتابخانه همکار در استان کرمانشاه وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه افزود: از تعداد کتابخانه های نهادی سه واحد کتابخانه سیار داریم که هر کدام بین 5 تا 20 روستا را پوشش می دهند.

حسنی حنصار گفت: در حال حاضر 50 هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی استان هستند و تعداد منابع کتابخانه ای یک میلیون و 150 هزار جلد کتاب است.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کتابخوانی و کتاب، عضویت در روزهای 24، 25 و 26 آبان برای عموم رایگان اعلام شد.

حسنی حنصار با بیان اینکه 413 برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تدارک دیده شده است، گفت: اجرای 47 نشست کتاب خوان مدرسه ای، 43 برنامه قصه گویی مجازی، 4 نشست نقد و بررسی کتاب، 41 نمایش و معرفی کتاب به صورت حضوری و مجازی، 11 برنامه شعرخوانی برنامه های مجازی، 5 نمایش عروسکی و 25 برنامه فرهنگی برای نابینایان از جمله این برنامه هاست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه از بخشودگی جرایم تأخیر کتاب تا اول آذرماه خبر داد و افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی آن دسته از افرادی که در عودت کتاب با تأخیر مواجه می شوند می توانند کتاب ها را به کتابخانه ها بازگردانند و از بخشودگی جریمه بهره مند شوند. …

حسنی حنصار همچنین از افتتاح دو باب کتابخانه در هفته جاری خبر داد و گفت: این دو باب کتابخانه که توسط خیرین ساخته شده است در هفته کتابخوانی در شهرستان های اسلام آبادغرب و هرسین افتتاح می شود.

وی گفت: انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه رتبه برتر کشور را کسب کرده است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های کشور در این هفته از استاندار کرمانشاه به عنوان رئیس انجمن کرمانشاه تقدیر کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت کتابخانه مرکزی کرمانشاه گفت: با وام 5.5 میلیاردی، پیشرفت فیزیکی این پروژه را از 30 درصد به 60 درصد رساندیم اما هم اکنون ادامه دارد. به دلیل نداشتن اعتبار لازم متوقف شده است. «در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک سمت خود چه خواهد کرد.

وی اعتبار لازم برای اجرای این پروژه را 40 میلیارد تن اعلام کرد و گفت: این در حالی است که 2 طبقه از این پروژه را برداشته ایم و قرار است با 11 هزار متر کار به اتمام برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید