روند ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان در قزوین آغاز شد/ افزایش ۲۲ درصدی قیمت کتب درسی


ساعت: 15:26
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823238

باخمن زارعی گفت: فرآیند ثبت سفارش کتب درسی مدارس از 27 فروردین ماه آغاز شده و تا 21 خرداد ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بچمن زارعی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به آغاز فرآیند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب های درسی دانش آموزان در استان قزوین، گفت: منقضی شده از روز یکشنبه 27 فروردین ماه آغاز شده و تا 21 خرداد ادامه دارد.

وی افزود: دانش آموزان، اولیا و مدارس به دو صورت انفرادی و گروهی می توانند در زمان اعلام شده با داشتن کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز از طریق سامانه www.irtextbook.ir نسبت به ثبت سفارش کتب درسی اقدام کنند. .

رئیس کتب درسی آموزشی استان قزوین گفت: مدارس نیز می توانند برای ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان به صورت گروهی در سامانه سیدا اقدام کنند و دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی دارند نیز می توانند کتاب های درسی خود را با کد ملی و شماره سریال ثبت کنند. شناسنامه با مبالغ مصوب درج شده در درگاه اینترنتی سامانه.

ثبت کتب درسی به دو صورت گروهی و انفرادی


وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان پایه اول، هفتم و دهم از پنجم تیرماه به محض ثبت نام در سامانه سیدا به عنوان دانش آموز ورودی می توانند به صورت انفرادی یا گروهی برای سفارش کتاب های درسی خود ثبت نام کنند.

دان گفت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، پیش بینی می شود برای بیش از 245 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در استان قزوین کتب درسی تامین شود.

وی گفت: مدارس باید با اطلاع رسانی به دانش آموزان نسبت به ثبت سفارش کتب درسی اقدام کنند اما دانش آموزان برای اطلاع از دسترسی مدارس خود به اینترنت می توانند کتاب های درسی خود را جداگانه ثبت کنند و برای سایر دانش آموزان مدیر و معاونت اجرایی مدرسه نسبت به انجام سفارشی اقدام کنند. ثبت نام کتب درسی، اطلاع رسانی به اولیا و دانش آموزان و با پرکردن و امضای فرم مخصوص به این منظور و دریافت مبالغ از کتاب های درسی به صورت گروهی.

این مقام مسئول در پایان گفت: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش قیمت کتب درسی سال تحصیلی 1402-1401 نسبت به سال تحصیلی گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید