افزایش 100 درصدی قیمت لوازم التحریر/ارائه خدمات توزیع کتب درسی شایسته آموزش و پرورش کشور نیست.


ساعت: 09:28
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901783

رئیس اتحادیه دفتر و لوازم التحریر کرمان گفت؛

علی صداقت نیا گفت: پس از شیوع کرونا، وزارت آموزش و پرورش توزیع کتب درسی را به آموزش و پرورش و مدارس هدایت کرد. و بر اساس گزارش هایی که داریم، کتاب های سحرخیزی هم هستند که شایسته نظام آموزشی کشور نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صداقت نیا در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: پس از شیوع بیماری کرونا و وجود مشکلاتی برای کانون های روحانی و روحانیت، امسال با برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش کلاس های درس به صورت حضوری برگزار می شود و ارتباط دانش آموزان با اتحادیه ها برقرار می شود. ایجاد شد و این باعث رضایت همکاران شد.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و لوازم التحریر کرمان ادامه داد: زمانی که والدین برای خرید لوازم التحریر به همراه فرزندان خود به مغازه ها مراجعه می کنند به کسب و کار همکاران رونق می بخشد و از سوی دیگر شاهد ایجاد امید خواهیم بود. به علاوه، بچه‌ها خرید کردن را یاد می‌گیرند و با حضور در ساخت لوازم التحریر در جامعه مشارکت می‌کنند، و این نسخه یکی از بهترین نسخه‌هایی است که در این فصل اتفاق می‌افتد.

وی گفت: متأسفانه قیمت اقلام و اجناس به گونه ای شده که برای خانواده ها، دانش آموزان و اتحادیه های ما مشکل ایجاد کرده است. زیرا دانش‌آموزان با توجه به سن خود محصولاتی را انتخاب می‌کنند که خانواده‌هایشان هنگام خرید اقلام مورد نیازشان توانایی خرید آن را ندارند، سخت است که نتوانند این وسیله را برای فرزندشان فراهم کنند.

صداقت نیا تاکید کرد: قیمت لوازم التحریر نسبت به سال گذشته از 40 به 100 درصد افزایش یافته است که دلیل آن گرانی مواد اولیه تولید است. به عنوان مثال کاغذ A4 که سال گذشته 60 هزار تومان بود، امسال 125 هزار تومان فروخته می شود، یعنی قیمت این کالا 100 درصد افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و لوازم التحریر کرمان گفت: همکاران ما در سال های گذشته زمانی که قصد خرید کالا را داشتند، هر زمان که پول نقد به کارخانه های تولیدی منتقل می کردند، کالا را سفارش می دادند و سپس موجودی را به صورت اقساطی پرداخت می کردند. قبلا پول می دادند اما امروزه واحدهای فروش لوازم التحریر و لوازم التحریر مجبورند کالای خود را 100 درصد نقدی بخرند و کارخانه به صورت پیش فروش اجناس آنها را می فروشد به این صورت که ابتدا پول را می گیرند و سپس تحویل می دهند. کالا در 15 تا 20 روز

وی ابراز کرد: دولت ها در همه جای دنیا به دنبال شیاف لوازم التحریر خاص هستند و این کار بسیار تاثیرگذار است. اما متاسفانه در کشور ما 4200 تومان برای لوازم التحریر مصرف می شود که این هزینه کاهش یافته و بر همین اساس قیمت اجناس روز به روز در حال افزایش است.

صداقت نیا تصریح کرد: مشکل دیگر نظارت بر واحدهای صنفی است که به صورت مستمر انجام می دهیم و تیم های بازرسی ما شامل اتاق اصناف، اداره کل صمت و سازمان تعزیرات حکومتی است که با فاکتور رسمی از سازنده کالا را بازرسی می کنند. با قیمت های ذکر شده بررسی می شود.

رئیس اتحادیه دفتر و لوازم التحریر کرمان گفت: پس از شیوع کرونا، وزارت آموزش و پرورش کتاب های درسی را که بیش از چهل سال در کتابفروشی های سراسر کشور موجود بود توزیع کرد و همکاران ما در سراسر کشور این کار را به نحو احسن انجام دادند. خاطرنشان کرد: کاری که برای آموزش و پرورش انجام می دهند و این اقدام برای مدارس وظیفه مضاعف است و پس از پایان بیماری باید توزیع کتب درسی به چرخه قبلی خود برمی گشت، اما تاکنون وزارت آموزش و پرورش کاری نکرده است. تصمیمی در این زمینه گرفته شده است و همکاران ما از این نگرش متضرر شده اند.

وی با اشاره به مطلب فوق خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش که متولی آموزش و پرورش است به نوعی کار بخش خصوصی، تجارت و اقتصاد را انجام می دهد و بر اساس گزارش هایی که داریم کتاب هم منتشر می کنند. این کار شایسته جایگاه نظام آموزشی کشور نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید