زمان بازگشایی مدارس ابتدایی شنبه تعیین شد/ مشکل توزیع کتب درسی حل شد

ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781330

کاظمی با اشاره به آغاز روند بازگشایی مدارس گفت: کلاس اولیه دوره ابتدایی در مقطع ابتدایی منوط به تصمیم ستاد ملی تاج در روز شنبه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم روز دانش آموز و زنگ استکبارستیزی در مدرسه شهید کدخدایی منطقه 11 تهران در جمع خبرنگاران از زمان بازگشایی مدارس گفت: زمان بازگشایی مدارس فرا رسیده است. قرار بود مدارس روستایی در ماه اکتبر بازگشایی شوند.

وی گفت که دبیرستان های دوم اواسط آبان ماه و دبیرستان های اول در اوایل آذرماه بازگشایی خواهند شد.

گنجاندن اسناد مخرب آمریکایی در کتاب های درسی و برنامه های درسی

کاسمی درباره گنجاندن اسناد توهین آمیز در ایالات متحده در کتاب های درسی که قرار بود در این روزها انجام شود، گفت: یکی از کارهایی که این روزها باید انجام دهیم، نشان دادن پرونده جامعه دانش آموزی آمریکا و یکی از آن کارهایی است که باید انجام دهیم. پیوست لطفا توجه داشته باشید که این تمرین ها در کتاب های درسی گنجانده شده است.

وی گفت: البته کتاب های درسی نیاز به بازنگری دارند و باید فرهنگ استکبار ستیزی را آن طور که باید به دانش آموزان آموزش دهیم و توجه داشته باشیم که حجم کتاب های درسی و درسی محدود است اما توقع از دستگاه های مختلف بالاست. و ما نباید همه چیز را به کتاب های درسی محدود کنیم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: باید چنین ظرفیت هایی را در قالب فعالیت تشکل های دانش آموزی و جشنواره ها داشته باشیم و در کنار هم شاهد سامانه ای از این فرصت ها باشیم.

کاظمی با اشاره به اینکه حضور پر رنگ تشکل های دانش آموزی به روز مبارزه با استکبار کمک می کند، گفت: اگر بخواهیم روحیه استکبارستیزی را حفظ کنیم، دو شرط وجود دارد، اول اینکه بصیرت دانش آموزان را نسبت به گذشته پر افتخار افزایش دهیم. انقلاب و دوم به امانتداری و ولایت مداری.

رفع مشکل توزیع کتب درسی

وی در خصوص مشکل توزیع کتب درسی که همچنان مشکل دانش آموزان است، گفت: بابت مشکل کتاب های درسی عذرخواهی می کنم. البته این به دو سه چیز برمی گردد. دانش آموز وقتی جابه جا می شود دیر ثبت نام می کند، با تأخیر رشته انتخاب می کند، «مشکلاتی پیش می آید، تنها سیستمی که برای توزیع کتاب های درسی داریم، سیستم فعلی است که یک سیستم امن است و اگر کار خارج از آن باشد تبدیل به چالش می شود. کتاب های درسی خوبی توزیع شد، اما برخی از دانش آموزان به دلیل غفلت دیرهنگام کتاب به دست آنها می رسد.

کاظمی گفت: سامانه سیدا همانطور که اخیرا طراحی شده و آشنایی کمی با این سامانه وجود دارد، باید روند ثبت نام کند شود و قول می دهم یکی از برنامه ها اصلاح الگو و الگوی برنامه کتاب درسی است. البته امسال یک مشکل را حل کردیم. یک جلد باز است.

وی گفت: در حال توزیع 145 میلیون جلد کتاب درسی هستیم و در حال حاضر کمتر از 250 هزار کتاب سلف توزیع شده است. آمارها نشان می دهد که مشکل توزیع کتاب حل شده است و دانش آموزانی نداریم که به موقع ثبت نام کنند اما کتاب را تحویل نگیرند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید