«آیدو» به صورت رایگان به صورت آنلاین منتشر خواهد شد

ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803583

فیلم «یدو» ساخته مهدی جعفری برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی امین جشنواره فیلم فجر در تلوبیون پلاس به نمایش در می آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکران رایگان و آنلاین فیلم سینمایی «یدو» از ساعت 20 روز پنجشنبه 7 بهمن 92 در بستر اینترنتی تلبیون پلاس آغاز می شود.

این فیلم بر اساس داستان «زخم شیر» ساخته صمد طاهری و نویسندگی مهدی جعفری و مهین عباس زاده محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است.

ستاره پسیانی، میلاد سویلوی، محمدمهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنس و اکبر عودود از بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم به تهیه کنندگی محمدرضا مصباح، نامزد 13 سیمرغ بلورین سی امین جشنواره ملی فیلم فجر و برنده 5 سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین ضبط و بهترین صدای خوب شد. ستاره پسیانی نیز برای بازی در فیلم «ادو» لوح تقدیر بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد.

یدو همچنین برنده پروانه طلایی و جایزه سیفج، پروانه طلایی و بهترین کارگردانی، پروانه طلایی بهترین فیلم بین‌المللی و لوح تقدیر بهترین دستاورد فنی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان شد.

داستان «ادو» در اولین ماه های جنگ تحمیلی می گذرد. بسیاری از خانواده ها مهاجرت می کنند، اما مادر ایدو تصمیم دیگری می گیرد. او به ماندن و جنگیدن اعتقاد دارد و هر بار بهانه جدیدی برای تصمیم خود دارد. ایدو سعی می کند مادرش را متقاعد کند که آبادان را ترک کند، اما در این بین به کسی وابسته می شود.

پس از اکران فیلم تک تیرانداز، تلوبیون پلاس میزبان دومین اکران آنلاین رایگان فیلم های ایرانی با یدو در صبح هفتم باخمن خواهد بود.

کاربران می توانند از پنجشنبه 5 بهمن ماه با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن تلبیون این فیلم را به صورت رایگان و با نصف اینترنت تماشا کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید