با مراجعه حضوری برای دریافت “گذرنامه” به صورت آنلاین اقدام کنید!

امکان ثبت درخواست صدور یا تمدید گذرنامه به صورت اینترنتی وجود داشت. سخنگوی فرجا با اعلام این خبر اعلام کرد: متقاضیان با نصب نرم افزار موبایل «پلیس من» می توانند در کمتر از یک هفته گذرنامه خود را درب منزل دریافت کنند!

اما دقایقی پس از انتشار این خبر، اپلیکیشن پلیس من از دسترس خارج شد و در این اپلیکیشن موبایلی قابل دسترسی نبود.

البته پس از پیگیری های انجام شده اعلام شد که به دلیل استقبال زیاد مردم، نرم افزار موبایل «پلیس من» از دسترس خارج شده و مهندسان فرجا در تلاش برای رفع اشکالات آن هستند.

از دیروز ایرادات نرم افزار پلیس من رفع و امکان استفاده فراهم شده است، اما نکته مهم این است که هنوز امکان ثبت درخواست گذرنامه از این سامانه عملا غیرممکن است! زیرا اثر انگشت متقاضی باید در کلانتری +10 ثبت شود، یعنی برای استفاده از خدمات الکترونیکی یا آنلاین، افراد همچنان نیاز به مراجعه حضوری به کلانتری +10 دارند!

بر اساس اعلام برخی از مسئولان فرجا، اگر فردی در سال گذشته برای دریافت خدماتی مانند گواهی، گذرنامه، ثبت درخواست کارت ملی و … به کلانتری +10 مراجعه کرده باشد، اثر انگشت وی ثبت می شود و دیگر ثبت نام نمی شود. نیاز به حضور حضوری برای ثبت اثر انگشت نیست.

یعنی اگر فردی در سال گذشته به پلیس +10 مراجعه نکرده باشد، نمی تواند از خدمات آنلاین برای درخواست صدور یا تمدید گذرنامه استفاده کند و اکنون برای تمدید گذرنامه باید حضوری مراجعه کند!

با این اوصاف سوال اصلی این است که چند درصد از متقاضیان گذرنامه در سال گذشته به پلیس +10 مراجعه کرده اند؟!

لازم به ذکر است مهندسان فرجا با اتصال سرویس های نرم افزاری «پلیس من» به سامانه های ثبت احوال و سایر سامانه های هویتی می توانستند به پایگاه اثر انگشت همه افراد دسترسی داشته باشند تا بتوانند خدمات الکترونیکی را به معنای واقعی به مردم ارائه دهند!

دیدگاهتان را بنویسید