تحصیلات: کارشناسی ارشد “تدریس” آغاز شد.

تحصیلات: کارشناسی ارشد “تدریس” آغاز شد.

رضا مراد صحرایی شامگاه پنجشنبه در ششمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی تربیت معلم با رویکرد معلم آینده در مشهد گفت: آزمون ورودی ویژه تربیت معلم پس از تصویب شورای عالی برگزار می شود. انقلاب فرهنگی و تلاش‌ها که از سال 1403 در این کشور شکل گرفت

وی افزود: همچنین به ازای هر پردیس دانشگاه فرهنگیان سه آموزشگاه تابعه ایجاد می شود که دانشجو معلمان برای تدریس به کلاس ها می روند.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بهترین استعدادهای دانشجویی را در تمامی رشته ها بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان خواهیم آورد که تنها شرط این امر داشتن استعداد ملی است که دستورالعمل آن از قبل آماده است. و از مهر امسال این روند شروع به کار می کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تبدیل صلاحیت حرفه ای معلمان به قانون از دیگر مصوبات این شورا است، خاطرنشان کرد: با تحصیل در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر اخذ مدرک لیسانس فیزیک و شیمی، گواهینامه معلمی نیز اعطا می شود. به آنها..

وی افزود: همچنین مقرر شد رشته های بی فایده در دانشگاه فرهنگیان کاهش یابد و تا 20 واحد به دوره های کارآموزی و مهم این دانشگاه اضافه شود.

وی از تحصیل دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان با دو مدرک خبر داد و گفت: اکنون در پنج رشته با دو مدرک مشغول به کار هستیم و پیش بینی این است که نفرات برتر در این زمینه در دانشگاه های درجه یک منتخب تحصیل کنند.

وزیر موقت آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال ایجاد مقطع کارشناسی ارشد حرفه ای در رشته تدریس هستیم، گفت: هر فردی که دارای مدرک لیسانس در 21 رشته باشد، می تواند فوق لیسانس معلمی نیز بگیرد و در همان رشته ای که دارد معلم شود. دیپلم او .

وی همچنین به ارتباط مثلثی مؤلف، معلم و دانش آموز در حوزه تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: هر گاه رابطه این سه یک فرآیند باشد، توجه و نگاه به آینده نتیجه آن است، یعنی هر سه به این واقعیت توجه کنند. که دانش آموز ما در آینده چه می خواهند؟

وی با بیان اینکه هر مجموعه ای که برای آینده کار کند همیشه جدید و پرطرفدار است افزود: کتاب های درسی و روش های ما برای آینده کودکان و دانش آموزان آماده نیست و کودکان را برای آینده کشور آماده نمی کند.

وی بیان کرد: این نقص ها و سایر ایرادات آموزشی در کشورهای دیگر دنیا وجود دارد، به عنوان مثال وضعیت روند آموزش زبان یا ریاضیات غیر کاربردی در کشورهای دیگر نیز مانند ایران است.

وی بیان کرد: راه حل رفع این کمبودها معلم است، معلم خوب و توانمند می تواند با وجود بدترین سیستم ها و کتب درسی، نتیجه آموزشی مناسبی را در مدارس ایجاد کند.

آقای صحرایی ادامه داد: معلم روح تعلیم و تربیت است، اگر آن معلم باسواد، فعال و بانشاط باشد، نظام آموزشی توسعه پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در سال های اخیر از نظر پایه آموزشی رشد کرده ایم، اما از نظر تربیت معلم اینچنین نبوده ایم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه معلم خوب باید تربیت شود، گفت: با سه گانه آموزش، تربیت و تامین معلم مواجه هستیم اما مهم ترین مقوله تربیت معلم است.

وی بیان کرد: زیرساخت های آموزش و پرورش معلم در دهه 70 شامل 521 مرکز تربیت معلم بود که در حال حاضر تنها 98 مرکز از این تعداد در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته است که همه این مراکز باید به دانشگاه فرهنگیان بازگردانده شود.

وی جذب معلم برای نیرو را راهکاری مقطعی دانست و گفت: اولویت کادرسازی، تربیت معلم است، نباید فراموش کرد که اکنون به سمت جذب معلم به عنوان راهکار جبرانی برای رفع نیازها رفته ایم.

آقای صحرایی ادامه داد: عده ای می خواهند به جای تربیت معلم راه حل های جبرانی معرفی کنند، این افراد یا خائن هستند یا سهل انگار!

وی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را 50 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دو برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان یعنی. 100000 نفر، در نتیجه برای استخدام معلمان.

دیدگاهتان را بنویسید