مجموعه انیمیشن «مینا» / فرصتی برای یادگیری فارسی ارائه می شود


ساعت: 08:43
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838893

مجموعه انیمیشن «مینا» با حضور معاون امور خارجه سازمان صدا و سیما و رئیس بنیاد سعدی افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم افتتاح مجتمع آموزشی مینا با حضور غلامعلی حدادعادل رئیس بنیاد سعدی، احمد نوروزی معاون امور خارجه سازمان صدا و سیما، علی برزی مدیر شبکه سحر و جمعی از مدیران برگزار شد. سازمان شب گذشته

در ابتدای این دیدار احمد نوروزی معاون امور خارجه صدا و سیما گفت: بحمدالله گام خوبی در هم افزایی دو سازمان برداشته شده است. امیدواریم این موضوع برای کارهای بعدی باشد.”

وی افزود: شبکه سحر پنج کانال پیدا کرده و از ظرفیت توزیع خوبی برخوردار است. به همکاران ما از کانال افغان صحرا به خاطر زحماتشان در چند ماه گذشته تبریک می گوییم و امروز با حضور آقای حداد عادل این شبکه وارد فاز رسمی و غیر آزمایشی می شود.

نوروزی گفت: همه کشورهایی که مدعی قدرت منطقه ای هستند باید روی زبان خودشان کار کنند. رویکرد جمهوری اسلامی توسعه طلبانه نیست، بلکه از زبان برای انتقال میراث خود استفاده می کند و ما برای ترویج آن زبان تلاش می کنیم.

وی با اشاره به همکاری در ساخت مجتمع آموزشی مینا گفت: آمادگی خود را برای همکاری با بنیاد سعدی در مواردی غیر از مجتمع مینا اعلام می کنیم.

حداد عادل در بخشی دیگر در سخنانی گفت: امروز برای من روز مبارکی است زیرا شاهد تلاش مشترک صداوسیما و بنیاد سعدی هستم. ساختمان صداوسیما یادآور خاطرات خوش و مهم بسیاری است، در سال 58 دو بار عضو هیئت مدیره صداوسیما بودم. صداوسیما در آن زمان مدیرعاملی نداشت.

وی افزود: در آن زمان تلویزیون شبکه دیگری نداشت که ساعت چهار شب شروع می شد و ساعت 11 تمام می شد و خدا را شکر که صداوسیما دریای امکانات دارد و چندین ده شبکه تلویزیونی و رادیویی دارد. خوشحالیم که فرصت افتتاحیه برنامه آموزشی تلویزیونی «مینا» مصادف شد با روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی. با چنین فرصت مبارکی این دستاورد ارائه خواهد شد.

حداد ادل یادآور شد: به طور خلاصه هر کشوری در جهان امروز قدرت بیشتری برای یادگیری زبان خود دارد. زبان فارسی از دیرباز این قدرت را داشته که فراتر از مرزها گسترش یابد. او به دلایل مختلفی از جمله ساخت و ساز، بافت و موسیقی خود تأثیرگذار بود.

او به مینا توضیح داد: «مینا» یک کتاب چهار جلدی است و چند سال پیش از صداوسیما خواستیم که آن را فیلمبرداری کند. آقای جبلی، مدیر رادیو و تلویزیون ایران، زمانی که در وزارت خارجه بود به بنیاد سعدی آمد و این پروژه ادامه یافت.

حداد عادل درباره لزوم تقویت همکاری بین نهادها تصریح کرد: شیرینی همکاری را کمتر چشیدیم، بیشتر به چشیدن شیرینی غلبه بر یکدیگر فکر می کنیم. باید فکر کنیم که ممکن است ده درصد اختلاف داشته باشیم، اما با 70 یا 80 درصد هم موافقیم.

وی افزود: زبان فارسی بخشی از قدرت نرم جمهوری اسلامی است. بنیاد سعدی پتانسیل تولید چنین برنامه هایی را دارد و آثار زیادی وجود دارد که می توان آنها را تجسم کرد. این زبان پس از زبان عربی دومین زبان جهان اسلام است و دارای آموزه ها و مفاهیم فراوانی است.

مجموعه تلویزیونی «مینا» جدیدترین محصول شبکه جهانی سحر است که با همکاری بنیاد سعدی در 90 قسمت 15 تا 20 دقیقه ای ساخته شده است. این برنامه تلویزیونی به آموزش زبان فارسی از حروف الفبا تا انتهای متوسطه سه می پردازد و محتوای آن در راستای کتاب های «گام اول»، «مین 1»، «مین 2» و «مین 3» می باشد. آثار منتشر شده توسط بنیاد سعدی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید