“لوپتو”؛ انیمیشن دل کویر/ کرمان یکی از استان های پیشرو کشور در زمینه انیمیشن است.


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909671

محمدحسین صادقی تهیه کننده انیمیشن لوپتو گفت: استان کرمان یکی از استان های پیشرو در کشور در زمینه انیمیشن است و همین امر باعث شده استودیوهای زیادی در استان داشته باشیم که در زمینه های مختلف کارهای متفاوت و خوبی انجام می دهند. و همچنین کارهای خوب تولید شده در کرمان در گروه پروژه فیلم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسین صادقی در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه انیمیشن لوپتو یک انیمیشن موزیکال و طنز با محتوای طنز و طنز برای مخاطبان کودک و نوجوان است، گفت: استودیو ابعاد فراسو سال هاست که در زمینه انیمیشن آثار سینمایی و تلویزیونی تولید می کند.

لوپتو تهیه کننده انیمیشن ادامه داد: از همان ابتدا فعالیت برنامه نویسی و آرزوی اصلی همه اعضای استودیو بعدی فارسو ساخت یک فیلم انیمیشن کودک و نوجوان است و از اواسط دهه هشتاد فعالیت خود را آغاز کردیم. این آرزوی فیلم ساختن فیلم را داشتیم، اما تا سال 2015 فرصت انجام آن را پیدا نکردیم و در سال 1995 ساخت انیمیشن فیلم Lopto را شروع کردیم.

وی در خصوص علت نامگذاری این کارتون به نام لوپتو گفت: بسیاری از کرمانی ها می دانند که کلمه لوپتو به معنای عروسک و اسباب بازی دست ساز است و در قدیم مادران با وسایل برای فرزندان خود عروسک و اسباب بازی درست می کردند. آنها در خانه داشتند آنها یک بازی به نام لوپتو انجام می دادند.

صادقی افزود: از آنجایی که موضوع اصلی انیمیشن در زمینه ساخت اسباب بازی است و برند این اسباب بازی ها لوپتو است. به همین دلیل نام فیلم را لوپتو گذاشتیم.

تهیه کننده انیمیشن لوپتو با تاکید بر اینکه اکران ویژه این انیمیشن را در کرمان خواهیم داشت، گفت: تلاش می کنیم تبلیغات گسترده ای برای اکران در کرمان انجام دهیم اما نکته اینجاست که فیلم ها در سینماها اکران می شوند. از شرکت‌های فیلم، که شرکت‌ها پروتکل‌های خاصی دارند که رعایت آن‌ها چندان آسان نیست. اما این انیمیشن در کرمان اکران می شود.

وی تاکید کرد: استان کرمان یکی از استان های پیشرو در کشور در زمینه انیمیشن است و همین امر باعث شده استودیوهای زیادی در استان داشته باشیم که در زمینه های مختلف کارهای متفاوت و خوبی انجام می دهند و همچنین از طریق بخش پروژه فیلم تولید می شود.

صادقی گفت: هنر صنعت انیمیشن تلفیقی از هنر و فعالیت های تولیدی و صنعتی است و در استان کرمان به دلیل کمبود امکانات در حوزه انیمیشن مشکلات بزرگی داریم و وقتی از یک صنعت صحبت می کنیم، مجموعه ای از فعالیت هایی که می تواند ثروت آفرینی کند. بنابراین برای تقویت صنعت انیمیشن باید راه زیادی را طی کنیم و امیدواریم شاهد شکل گیری صنعت جدید انیمیشن در کرمان باشیم.

تهیه کننده انیمیشن لوپتو خطاب به مردم یادآور شد: مردم پس از تماشای انیمیشن «لوپتو» در سینماها از ما به عنوان تهیه کننده فیلم حمایت کنند. زیرا حمایت و نظرات آنها برای ما ارزشمند است. تمام تلاش خود را می کنیم تا آثاری جذاب با فضایی شاد برای کودکان کشورمان خلق کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید