فقر برنامه های تفریحی را در البرز افزایش داد / تابستان; فرصتی برای کودکان و نوجوانان برای یادگیری مهارت ها


ساعت: 12:17
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844419

مینا گلمی گفت: فقر برنامه های فرهنگی، آموزشی و تفریحی در البرز رو به افزایش است و اگر امروز برای غنی سازی سرگرمی کودکان و نوجوانان هزینه نکنیم باید در آینده برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه هزینه کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مینا گلامی، مدرس فنی و حرفه ای به تیتریک گفت: آموزش مهارتی هدفی است که در اوقات فراغت، لبخند گمشده ای را برای مخاطب به ارمغان می آورد.

وی ادامه داد: استعدادیابی یکی از ویژگی های مهم و یکی از اهداف اصلی مهارت آموزی است که در حال حاضر موجب افزایش موفقیت خانواده ها می شود.

گلمی افزود: کودکان و نوجوانان البرز استعدادهای ناب و خاصی هستند و فقط آن استعدادها باید شناسایی و به شکلی درست و مشخص هدایت شوند تا در آینده رشد کنند و به خودکفایی برسند.

دانش آموز 9 ساله ای که مهارت منحصر به فردی در بافت قالیچه دستبافت داشت و این مهارت را از مادرش آموخته بود، مهمترین جنبه او سرعت عمل و توانایی تحقق بهترین ایده بدون نمونه اولیه بود که ما آن را شناسایی کردیم. به عنوان این استعداد، “او گفت. و اکنون او به ما کمک می کند تا برخی از موضوعات را به نوزادان آموزش دهیم.

گلمی گفت: پسر 12 ساله دانش آموزی داشتیم که در رشته مکانیک خودرو و برق مهارت بی نظیری داشت و فقط با تماشای این مهارت ها را آموخته بود.

وی ادامه داد: استان البرز مملو از این استعدادهای بی نظیر است فقط باید آنها را شناسایی کرد و به آینده مطلوب رساند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته دنیا به اهمیت مهارت آموزی برای کودکان و نوجوانان پی برده اند و این آموزش ها را در مدارس خود نهادینه کرده اند اما متاسفانه این امر هنوز در مدارس ما نهادینه نشده است.

گلمی گفت: والدین از فرصت تابستان و اوقات فراغت برای آموزش فرزندان خود استفاده کرده و با توجه به علاقه و استعداد آنها را در دوره های آموزشی ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: متولیان فرهنگی و آموزشی استان دوره های آموزشی کوتاه مدت، رایگان و یا ارزان قیمت را برای کودکان و نوجوانان برگزار کنند و آنها را به ثبت نام در این دوره ها تشویق کنند.

این مربی تاکید کرد: فقر برنامه های فرهنگی، آموزشی و تربیتی در البرز بیداد می کند و مسئولان مربوطه باید بیدار شوند چرا که اگر امروز را برای غنی سازی سرگرمی کودکان و نوجوانان صرف نکنیم باید در آینده آسیب ها را کاهش دهیم. ” آسیب رساندن به امور اجتماعی در جامعه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید