بررسی مداوم مدرسه با تیم “ارزیابی بازگشایی مدارس” / یادگیری مهارت های اجتماعی با دانش آموزان در مدارس

ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786585

رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش کرمان گفت؛

مهران بحری گفت: در آموزش و پرورش استان تیمی به نام سنجش بازگشایی مدارس تشکیل داده ایم که در سطح ستاد متشکل از آموزش و پرورش، مراکز بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی و در سطح شهرستان متشکل از کارکنان اداری و مراکز بهداشتی که مدام مدارس را ارزیابی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهران بحری در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت از ابتدای مهرماه مدارس با جمعیت 15 دانش آموز دایر است که حدود 30 درصد مدارس استان را تشکیل می دهند، گفت: در مدارس استان کرمان حتی با دانش آموزی داریم که با این مدارس مشکلی نداشته و از ابتدای مهرماه کلاس ها را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می کنند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با توجه به کلاس های عملی که داشتند هنرستان های فنی و حرفه ای از اوایل مهرماه بازگشایی شد و مقطع متوسطه دوم نیز از 6 آبان ماه به عنوان دبستان و ابتدایی بازگشایی شد. مدارس استان از روز گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی باز است.

وی با اشاره به اینکه شرط بازگشایی مدارس اخذ مجوز بازگشایی از ابتدای مهرماه است، افزود: با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پرورش سامانه ای تدوین شده که شرایط مدارس، تعداد دانش آموزان، تعداد کلاس ها وضعیت بهداشت را ثبت می کند و پس از بررسی مجوز بازگشایی مدارس صادر می شود.

برنامه ریزی و گروه بندی حضور دانش آموزان در مدارس در دسترس است

این مسئول با بیان اینکه مدرسه ای که شرایط را نداشته باشد اجازه بازگشایی مدرسه را نخواهد داشت، تصریح کرد: حضور دانش آموزان به مدرسه محول شده است که به این معناست که مدرسه باید بر اساس شرایط و ضوابط برنامه ریزی و گروه بندی شود. . دانش آموزان را به مدارس ببرید و در اختیار خانواده ها و معلمان قرار دهید.

بحری گفت: از مدارس خواسته شده تا دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و این دستورالعمل بهداشتی شامل فاصله گذاری اجتماعی، تهویه کلاس و سایر موارد است که دستورالعمل های بهداشتی در مدارس به صورت روزانه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

بررسی مداوم مدارس با تیم ارزیابی بازگشایی مدارس.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی استانداری کرمان ادامه داد: تیمی به نام سنجش نوسازی مدارس در آموزش و پرورش استان تشکیل داده ایم که تیمی در سطح ستادی متشکل از آموزش و پرورش، مراکز بهداشت و درمان است. و دانشگاه علوم پزشکی «و در سطح شهرستان متشکل از کارکنان اداری و مراکز بهداشتی درمانی شهرستان است که به طور مستمر مدارس را ارزیابی می کنند.

وی گفت: خوشبختانه 260 هزار دانش آموز در استان نوبت اول و 155 هزار دانش آموز نوبت دوم را دریافت کردند که برای دانش آموزان 12 تا 18 سال است. در هیچ کجای دنیا دانش آموزان 6 تا 12 ساله واکسینه نشده اند.

دانش آموزانی که واکسینه نشوند از فعالیت های فوق برنامه محروم خواهند شد

وی افزود: واکسن اجباری نیست، اما دانش آموزان دبیرستانی که واکسینه نشده اند ممکن است نتوانند از مزایای خاصی مانند فعالیت های فوق برنامه، اردوها و غیره استفاده کنند.

بحری گفت: آموزش از راه دور زیرساخت های لازم را در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری ندارد و همچنین دانش آموز به صورت شفاهی آمادگی ندارد و از نظر سخت افزاری اکثر دانش آموزان تلفن همراه ندارند و اینترنت مناسبی در روستاها وجود ندارد. آموزش، آموزش حضوری است.

کسب مهارت های اجتماعی با حضور دانش آموزان در مدارس

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی استانداری کرمان با بیان اینکه از کورنا به عنوان بزرگترین اختلال تحصیلی به دلیل عدم حضور دانش آموزان در مدارس یاد می شود، گفت: حضور دانش آموزان در مدارس باعث رشد مهارت های اجتماعی آنها می شود. و آنها یاد می گیرند که با هم باشند و به همین دلیل است که تمرکز جهانی بر آموزش حضوری است

وی تاکید کرد: والدین باید با توجه به گروه بندی هایی که در حال انجام است پروتکل های بهداشتی در مدارس رعایت شود و بنابراین والدین باید فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید