20 درصد ساعات یادگیری باید خارج از مدرسه باشد/ «هر دانش آموز یک مهارت» معرفی شده است.


ساعت: 19:47
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1915034

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق سند تحول بنیادین 10 تا 20 درصد ساعات یادگیری دانش آموزان باید خارج از مدرسه باشد و در صورت تحقق یادگیری از حالت بسته و خشک خارج می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری ظهر امروز در سفر به استان یزد در دیدار با تعدادی از دانش آموزان این استان اظهار داشت: هر دانش آموز باید حداقل یک مهارت و هنر را بیاموزد و در نظر داریم با تدوین و اجرای دو طرح “هر” شاگرد این کار را انجام دهیم. یک هنر» و «هر شاگرد یک مهارت» باید اعمال شوند.

وی درباره ورزش دوره ابتدایی افزود: کلاس های ورزش ابتدایی را اضافه کرده ایم و 32 سالن ورزشی در حال ساخت برای دانش آموزان در کشور داریم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه 2100 زمین چمن و سالن مدرسه در کشور در حال احداث است گفت: از این تعداد 1100 تا کنون تکمیل شده است.

نوری تصریح کرد: استان یزد 28 سال پیاپی در کنکور سراسری سرآمد بوده است. لازم است دانش آموزان این استان در المپیادهایی مانند کنکور رتبه های اول کشور و جهان را به خود اختصاص دهند.

وی همچنین به تقویت المپیک و توجه ویژه به آن در وزارتخانه اشاره کرد و گفت: این توجه باعث شد که هفت مدال کسب شده در سال گذشته در این رشته به 20 مدال در سال جاری برسد.

نوری در پایان خاطرنشان کرد: شما دانش آموزان باید علاوه بر کسب علم، در هنر نیز مهارت داشته باشید تا هنر با علم شما تلفیق شود.

دیدگاهتان را بنویسید