بهبود تعامل دانش آموز و معلم با یادگیری حضوری / روحیه کودکان از طریق حضور در مدرسه افزایش یافته است.


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820853

با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، خانواده ها نگران خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستند، اما از حضور حضوری در کلاس ها خوشحال می شوند که به گفته آنها باعث افزایش یادگیری فرزندانشان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; ششم فروردین ماه بود که خبر حضور مدارس و دانشگاه ها در رسانه ها منتشر شد. وزیر کشور و فرمانده ستاد عملیاتی ستاد کل کشور تاکید کردند: از 14 فروردین ماه در تمامی مدارس و مراکز آموزشی با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی کلاس‌های آموزشی برای همه دانش‌آموزان برگزار شود.

پس از انتشار این خبر موجی از خوشحالی از حضور در کلاس ها و نگرانی از خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر در بین خانواده ها به راه افتاد و اکنون هفت روز از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها می گذرد و شاهد حضور اکثریت دانش آموزان در مدارس ما دانشگاه هستیم

امینی که فرزندش کلاس پنجم ابتدایی است در گفت و گو با خبرنگار ما; وی با بیان اینکه برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین یا حضوری دارای نکات مثبت و منفی است، گفت: کودکان به دلیل ارتباط با معلم با حضور در مدارس بهتر درس را درک می کنند و به نوعی تکرار و تمرین درس ها بهتر است.

بهبود روابط معلم و دانش آموز با بازگشایی مدارس

این بانوی کرمانی ادامه داد: دانش آموزان با حضور در مدارس شادتر می شوند. اما استرس ناشی از بیماری عروق کرونر قلب ما را مضطرب و مضطرب می کند.

وی گفت: از سوی دیگر در کلاس های آنلاین مشکلات اینترنت و یادگیری کودکان را دچار استرس می کند، اما خانواده ها با برگزاری کلاس های آنلاین مطمئن هستند که فرزندانشان در امان و به دور از تاج و تخت هستند.

حبیبیان دیگر بانوی کرمانی که فرزندش کلاس دوم دبستان است در گفت و گو با خبرنگار ما؛ وی گفت: قطعاً آموزش شخصی از آموزش آنلاین کیفیت بالاتری دارد و متاسفانه پسرم در کلاس اول شش ماه از آموزش های درون مدرسه ای استفاده کرد و سپس مدارس تعطیل شد.

با شرکت در کلاس های حضوری یادگیری کودکان را افزایش دهید

خانم کرمانی افزود: آموزش آنلاین کار را برای خانواده ها آسان کرده است. چون نیازی به سرویس و لباس نبود و دانش آموزان مجبور نبودند در ساعت معینی به مدرسه بیایند و در سفر و مهمانی ها و امکانات مختلف آموزش داده می شد.

وی تاکید کرد: قطعا دانش آموزان از آموزش و آموزش حضوری بهره بیشتری خواهند برد، زیرا عمق آموزش حضوری بیشتر است. دانش آموزان حتی از بازی با دوستانشان چیزهای جدیدی یاد می گیرند و قانون مهم ترین چیزی است که بچه ها در مدرسه یاد می گیرند و در خانه به آن توجه نمی کنند.

حبیبیان گفت: یکی از دلایل علاقه برخی مادران به آموزش آنلاین بالا بودن تعداد دانش آموزان مدارس دولتی است که علاوه بر انتقال سریع بیماری عروق کرونر قلب، کنترل و آموزش کودکان قطعا با مشکل مواجه خواهد شد.


9ae40448 25aa 457c 9057 27eb76f3ef74 خبر خاکستری

روحیه کودکان با حضور در مدرسه افزایش یافته است

فلاحتی یکی دیگر از مادران کرمانی با دو دانش آموز به خبرنگار ما گفت: بچه ها برای بازگشایی مدارس لحظه شماری می کردند، روز اولی که حضوری به مدرسه رفتند (12 فروردین) که با شوق از مدرسه برگشتند. آنها فضای مدرسه را تحسین کردند و گفتند فقط تعداد انگشت شماری از دانش آموزان به مدرسه نیامده اند.

خانم کرمانی گفت: خدا را شکر که تاج فرو نشسته و دانش آموزان با حضور در مدرسه شادتر و پرانرژی شده اند.

وی گفت: بچه های من در کلاس های حضوری چیزهایی می گفتند که ما در کلاس های آنلاین به راحتی از کنار آن گذشتیم و زیاد به آن توجه نمی کردیم.

افزایش تعامل دانش آموز و معلم از طریق آموزش چهره به چهره

فلاحتی گفت: با وجود اینکه ارائه خدمات حمل و نقل برای کودکان مشکل است و تاکنون هیچ سرویس مدرسه ای برای دانش آموزان ارائه نشده است. اما در مورد آموزش، کلاس های حضوری بسیار بهتر از کلاس های آنلاین است.

چندی پیش این پایگاه خبری نشست مجازی با حضور دو معلم در کرمان برگزار کرد که در بخشی از این میزگرد به تاثیر حضور دانش آموزان در مدارس بر روند تدریس معلمان اشاره شد.

معصومه هدادی در این خصوص با بیان اینکه این آموزش در قالب آموزش حضوری صورت می گیرد، گفت: با آموزش حضوری، تعامل دانش آموز و معلم افزایش می یابد و معلم می تواند مشکلات دانش آموزان را بهتر به صورت تعاملی حل کند. “

تقویت شایستگی های اساسی دانش آموزان با آموزش حضوری

این معلم کرمانی ادامه داد: ماهیت آموزش زمانی است که معلم و دانش آموز تعامل خود را در محیط مدرسه شکل دهند و دانش آموز در همه ابعاد و موقعیت ها به رشد مطلوب دست یابد.

وی گفت: آموزش حضوری برای دانش آموزان به ویژه در آموزش های پایه و دوره های مرتبط بسیار مهم است. به این دلیل که مهارت های اولیه مانند خواندن، نوشتن و حساب در دانش آموزان باید تقویت شود که به طور کلی در آموزش از راه دور امکان پذیر نیست.
نهایی در این خصوص گفت: مهمترین فرآیند در نظام آموزش و پرورش فرآیند یاددهی و یادگیری است و فرآیندهای دیگری نیز برای تسهیل در اجرای فرآیند یاددهی و یادگیری طراحی شده است که بر عهده معلمان و مدارس است. “

درک قانون و بهبود عزت نفس دانش آموزان از طریق آموزش حضوری

این معلم کرمانی با بیان اینکه یادگیری تغییر (ایجاد- اصلاح) رفتار دانش آموزان است که به معنای رفتار روانی، اجتماعی و جسمی دانش آموزان نیز هست، گفت: مدارس در واقع محیط یادگیری و رفتار را برای بسیاری از دانش آموزان به ویژه مهارت های رفتار اجتماعی فراهم می کند. ) در چارچوب فعالیت های گروهی شکل می گیرند.

وی گفت: بسیاری از نیازهای اجتماعی دانش آموزان از جمله نیاز به تعلق، نیاز به احترام و … در قالب فعالیت های گروهی برآورده می شود و از سوی دیگر مشاهده رفتار دانش آموزان در محیط واقعی منجر به شناخت استعدادهای دانش آموزان و زمینه سازی برای رشد و تکامل آنها و نیز شناسایی اختلالات رفتاری در دانش آموزان و برنامه ریزی برای درمان و بهبود آنها.

نخعی گفت: شناخت قانون و رعایت نظم و قانون و رعایت قوانین، بالا بردن آستانه تحمل دانش آموزان، تمرین و پرورش مهارت همدلی، ارتباط موثر، مسئولیت پذیری، تصمیم گیری و هدف گذاری، ایجاد دوستی سازنده و ایجاد رقابت های دوستانه، دستیابی به اول هدف و تجربه دستی با طراحی و انجام آزمایشات، افزایش عزت نفس دانش آموزان، افزایش تحرک دانش آموزان و بهبود عملکرد بدنی آنها و توانایی به کارگیری انواع روش های تدریس از سوی معلمان و افزایش جذابیت فعالیت های یادگیری از جمله اثرات دانش دانش آموزان در مدارس.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید