10-20 درصد ساعات یادگیری دانش آموزان باید خارج از مدرسه باشد


ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915399

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند اصلاح بنیادین 10 تا 20 درصد ساعات یادگیری دانش آموزان باید خارج از مدرسه باشد که در این زمینه پیش بینی شده است و در صورت تحقق، آموزش و پرورش از حالت بسته و خشک خارج می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در خصوص توجه به ورزش اظهار داشت: درخواست هایی در خصوص ورزش در مقطع ابتدایی داشته ایم و باید بگویم برای ورزش ابتدایی کلاس اضافه کرده ایم. همزمان 32 زورخانه برای دانش آموزان در کشور ساخته می شود. همچنین ۲۱۰۰ زمین چمن و سالن مدرسه در کشور در حال ساخت است که ۱۱۰۰ مورد آن تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه طرح هر دانش آموز یک هنر را با همکاری وزارت ارشاد راه اندازی می کنیم، افزود: برای اجرای طرح هر دانش آموز یک مهارت با سازمان فنی و حرفه ای همکاری داریم.

وزیر آموزش و پرورش تقویت المپیادها و توجه ویژه به آن در این وزارتخانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: این توجه باعث شد که هفت مدال سال گذشته در این رشته به 20 مدال در سال جاری برسد.

نوری ادامه داد: هنرجویان علاوه بر کسب علم باید در زمینه هنر نیز مهارت داشته باشند تا هنر با دانش آنها تلفیق شود.

وی بیان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، 10 تا 20 درصد ساعات یادگیری دانش آموزان باید خارج از مدرسه باشد که در این زمینه پیش بینی شده است و در صورت اجرا، یادگیری خارج از حالت تعطیل و خشک خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید