صادرات پنبه خراسان شمالی به دومین تولیدکننده بزرگ پوشاک جهان/ گیاهان دارویی در این استان فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است.


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876821

سفیر بنگلادش در خراسان شمالی با اشاره به اینکه این استان ظرفیت صادرات خوبی برای کودهای معدنی، اوره و آلومینیوم دارد، گفت: همچنین بنگلادش دومین تولیدکننده پوشاک و پنبه در خراسان شمالی به عنوان ماده اولیه است. صنعت پوشاک صادرات وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرتراک از بجنورد، سفیر بنگلادش در ایران صبح امروز در نشست با اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی خراسان شمالی در بجنورد، گفت: فرصت مناسب سرمایه معرفی در محصولات اقتصادی این استان و امیدواریم در این زمینه به نقطه مشترکی برسیم.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر روابط تاریخی و فرهنگی زیادی بین ایران و بنگلادش وجود داشته است، ادامه داد: دیدگاه های دو کشور در قرن حاضر به هم نزدیک شده و فرصت مناسبی برای تجارت فراهم شده است.

«اف ام گسال اعظم سرکار» افزود: اطلاعات زیادی درباره ظرفیت خراسان شمالی به دستم رسیده و این استان ظرفیت صادراتی مناسبی در زمینه صنایع معدنی، کودهای اوره و آلومینیوم دارد.

سفیر بنگلادش در ایران افزود: روابط خوبی بین اتاق بازرگانی کشور و خراسان شمالی وجود دارد و بنگلادش ظرفیت زیادی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دارد.

وی افزود: بنگلادش دومین تولیدکننده پوشاک در جهان است و پنبه خراسان شمالی به عنوان ماده اولیه صنعت پوشاک قابل صادرات است.

سفیر بنگلادش در ایران افزود: صنایع فولاد و آهن خراسان شمالی امکان صادرات به بنگلادش را دارد و از این محصولات استقبال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنگلادش در حوزه دارویی نیز سرمایه گذاری های زیادی انجام داده است و گیاهان دارویی خراسان شمالی می تواند فرصت خوبی را فراهم کند و تنها باید صادرات این محصولات تسهیل شود.

سفیر بنگلادش در ایران یادآور شد: تبادل سرمایه گذاران بخش خصوصی بین دو کشور به خوبی می تواند ظرفیت ها را ایجاد کند و باید همکاری های مشترک در این زمینه انجام شود.


محصولات باغی و کشاورزی خراسان شمالی ظرفیت صادراتی مناسبی دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در ادامه این نشست گفت:

سعید پورآبادی افزود: کود سیمان، آلومینیوم و اوره خراسان شمالی قابل صادرات است ضمن اینکه محصولات باغی و محصولات فصلی در این استان از اهمیت بالایی برخوردار است و از ظرفیت صادراتی خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: خراسان شمالی بهشت ​​گیاهان دارویی محسوب می شود و به عنوان پایلوت در برداشت این گیاهان در کشور فعال است و باید با صادرات مناسب این امکانات تقویت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید