سیره فاطمی عاملی مؤثر در تحکیم بنیان خانواده است/حضرت زهرا(س) بهترین الگوی ولایت و پاسداری از ولایت است.

وی افزود: حضرت صدیحه کبری در شرایطی به دنیا آمد که دختر و زن هیچ مقام و ارزشی ندارند و دختران را زنده به گور می کردند، اما پیامبر گرامی اسلام به واسطه حضرت زهرا(س) برای زنان ارزش و شخصیت آوردند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: فاطمه زهرا(س) مادر آن حضرت بوده و نسل بعدی ائمه از این بانوی بزرگ اسلام است. جدم فاطمه حجت ماست، ما حجت خدا بر مخلوقات و جدّ ما حضرت فاطمه حجت بر ماست.

وی گفت: حضرت آسیه، مریم و ساره در زمان خود پیشوایان زنان بودند، اما حضرت زهرا علیهاالسلام بانوی بزرگ اسلام و پیشوای زنان جهانیان است و بر همه زنان عالم برتری دارند.

حضرت زهرا علیهاالسلام کاملترین الگوی دنیاست

استاد حوزه علمیه قزوین با تاکید بر اینکه حضرت زهرا (س) کامل ترین الگوی جهان است؛ وی گفت: نگاهی اجمالی به زندگی کوتاه و پربرکت این بانوی بزرگوار نشان می دهد که سیره عملی ایشان الگویی مناسب برای همه بانوان است، لذا در بحث ازدواج، خانه داری، تربیت فرزند و فعالیت های اجتماعی و سیاسی و دفاع از ولایت. ، مدل همه هستند.

وی گفت: حضرت زهرا علیهاالسلام در علم کلام و معرفت پروردگار عالم برای ما سرمشق خوبی است و می توان از لحظه لحظه زندگی این بانوی بزرگ و با توجه به فضایل و کمالات اخلاقی و عرفانی که نهفته است عبرت گرفت. در آن، از سیره و سبک عملی آنان در تمام شئون زندگی تقلید کنید.

قورچی بیگی تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها الگوی زنان جهان، بلکه الگوی همه انسان هاست و می توان با مطالعه و تحقیق از سیره عملی و سبک زندگی فاطمی آن حضرت بهره برد.

وی با اشاره به صفت قابل توجه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) گفت: حضرت زهرا کوثر است.

فاطمه زهرا (س) مادر معنوی امت است

این کارشناس مذهبی گفت: زمانی که حضرت زهرا به دنیا آمد، دشمنان رسول اسلام را مسخره کردند و او را منافق خطاب کردند، اما خداوند سوره قطر را نازل کرد و گفت ای اتناک القطر ما به تو قطر دادیم، یعنی خوب. که برای همیشه می جوشد

وی با اشاره به ولایت حضرت زهرا(س) گفت: پس از رحلت پیامبر اسلام مجاهدت ها و فریادهای بیداری حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و در خطبه بود که به فدکی می خوانیم. همان چیزی که هدف اصلی او حمایت از ولایت است.

قورچی بیگی با بیان اینکه پیروی از سیره فاطمی از ضروریات جامعه امروزی است و بنیان خانواده را مستحکم می کند، تصریح کرد: این امر موجب شده است تا خانواده ها به عنوان یک خانواده در جامعه مورد توجه قرار گیرند. وی ادامه داد: پذیرش ولایت به ما کمک می کند زندگی خود را در مسیر درست قرار دهیم و دچار دوگانگی نشویم.

وی در پایان گفت: پیامبر اسلام فرمود من و علی پدران امت هستیم و فاطمه زهرا نیز مادر عقل و مادر معنوی همه انسانهاست. و به راهی برویم که دوستشان داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید