رعایت حقوق معنوی در فضای مجازی/ مانع سرنوشت جامعه افکار عمومی است


ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878715

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد؛

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: سرنوشت جامعه مانعی دارد و آن گرفتن افکار جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در دیدار زیرکانه با اصحاب رسانه در بندرعباس گفت: فضای مجازی بخشی از حقیقت جامعه ماست و نمی توان آن را از حقیقت جدا کرد. از جامعه

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: رسالت رسانه در فضای مجازی دنیای جدید و جنگ نو، جنگ رسانه و اراده است. در جنگ رسانه ای، برنده کسی است که بتواند افکار عمومی را کنترل و هدایت کند.»

وی ادامه داد: هر چه در عرصه های مختلف تلاش کنیم باید در عرصه رسانه پیروز شویم و اراده جامعه را بگیریم، می تواند ذائقه مردم را در عرصه های مختلف تغییر دهد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: دشمن در هر شرایطی متناسب با شرایط خود برنامه دارد و امروز با ترفندهای مختلف با ارزش های شناختی جامعه ما بر نفوذ افکار عمومی تاثیر می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه هر چه سطح تفکر و آگاهی ما نسبت به دشمن بالاتر باشد، موفقیت در برابر نقشه عملیات دشمن برای ما راحت تر است، خاطرنشان کرد: دشمنان خود را در عرصه های مختلف به خوبی بشناسید.

وی تاکید کرد: روانشناسان باید در بعد روحی و روانی علم دشمن را دنبال کنند، در حوزه اقتصادی، کارشناسان اقتصادی و در حوزه رسانه، کار شما رسانه است و مخالفت با جنگ اراده، کار شما را برای خبرنگاران و خبرنگاران دشوارتر کرد. رسانه . .

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه در حوزه داخلی باید آسیب پذیری های جامعه خود را شناسایی کنیم، گفت: اگر امروز آسیب پذیری های جامعه را نشناسیم نمی توانیم در مقابل نفوذ دشمن موفق باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: نوع فعالیت اصحاب رسانه با هدف متعالی و هدف متعالی به گونه ای که بتوانند دشمن را دفع کنند و جامعه را در این زمینه واکسینه کنند و حوزه رسانه باید میدان روشنی باشد. که بتوانید افکار عمومی را به آرامی مدیریت کنید

وی گفت: رسانه های ناب رسانه هایی هستند که اصول و موازین اخلاقی را رعایت کنند، اخلاق چیزی نیست که مختص قوم، مذهب و جامعه خاصی باشد، بلکه اخلاق برای همه است و باید رعایت شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان گفت: حوزه اخلاق و رسانه یک حوزه دو طرفه است نه یک طرفه، اخلاق می تواند در رسانه تاثیرگذار باشد و رسانه می تواند بر اخلاق تاثیر بگذارد بنابراین نقش خبرنگاری شما ضروری است. و نباید تأثیری بر اعتقادات و اخلاق جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به اینکه سرنوشت جامعه مانعی دارد و آن گرفتن افکار جامعه است، گفت: فکر گفتار را می سازد و گفتار رفتار و رفتار شخصیت و شخصیت شما را می سازد. سرنوشت، نقطه شروع که افکار هستند و نقطه پایان که سرنوشت جامعه است، پس از آن باید افکار جامعه را بگیریم تا به سرنوشت خوب برسیم.

وی تاکید کرد: امروز در حوزه رسانه باید برای جلب افکار عمومی تلاش کنیم تا ذائقه مردم را در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و … تغییر دهیم.

امام جمعه به بندرعباس گفت: دشمن در عرصه رسانه توانسته ذائقه مردم را تغییر دهد، به عنوان مثال ذائقه مردم مصرف شده در حوزه اقتصاد نمونه ای از این فعالیت دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به مصادیق اخلاق رسانه ای خاطرنشان کرد: اولین اصل در اخلاق رسانه ای صداقت است، صداقت در اخبار در بطن اخلاق رسانه ای است، بی طرفی و شفافیت از دیگر مصادیق اخلاق رسانه ای است. نمی توان جاهل بود، اما در حوزه رسانه نظر ما نباید بر واقعیت عینی و حقیقت موضوع تأثیر بگذارد، کار رسانه باید علمی باشد، یعنی مطابق با واقعیت. چهره جعلی.

وی بیان کرد: باید در هر حوزه ای حقایق را بشناسیم و دانستن واقعیات می تواند مسیر درست را مشخص کند، اندیشیدن به دنیا موثر است اما واقعیت ها را به حرکت در نمی آورد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه امانت داری باید از دیگر ویژگی های رسانه ها باشد، گفت: چون یک رسانه قابل اعتماد است و باید تلاش کند موضوع را بدون تغییر به صاحبش برگرداند و مردم صاحب خبر و خبر هستند. رسانه ها قابل اعتماد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: تعصب در هر زمینه ای ذهن را کور می کند، تعصب نسبت به دین، تعصب به فرهنگ و… اما عصبیت چیز خوبی نیست به ویژه رسیدن به جاهایی که انسان را منحرف می کند. راه او”

وی ادامه داد: آنچه امروز رسانه ها می نویسند برای مردم خبر است اما سندی برای نسل آینده است چرا که آیندگان برای گرفتن سند به ارقام شما تکیه خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: در حوزه رسانه حقوقی وجود دارد و قانونی به نام حقوق معنوی وجود دارد اما متاسفانه امروز با نابسامانی رسانه ای مواجه هستیم. سرقت آثار، سرقت ادبی، سرقت ادبی، و همچنین سرقت علمی اخبار بدون انتشار از طرف نویسنده و اینها از مصادیق سرقت علمی هستند و باید در مورد آنها قانون نوشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: در عرصه مجازی باید حقوق معنوی را رعایت کنیم، اخباری را که به دستمان می رسد باید با تماشای عالمانه و تحقیق و بررسی و سپس انتشار آن بدانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید