بدرقه اعزام زمینی زائران ایرانی به عتبات عالیات

ساعت: 17:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793692

رئیس سازمان حج و عترت از پیگیری اعزام زائران زمینی به حرم مطهر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا رشیدیان در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد. زائران ایرانی گفتند: طبق اعلام عتبات عالیات، اعزام زائران از طریق زمینی به عراق در حال پیگیری است.

رشیدیان با اشاره به اینکه حمل و نقل هوایی زائران به عراق از استان‌های مختلف ادامه دارد، افزود: تعداد استان‌هایی که در طرح جدید اعزام زائران به حرم فعال شده‌اند، افزایش یافته و در تلاش هستیم تا بلیت‌های هواپیما را برای کاروان‌ها از طریق آن تامین کنیم. دفاتر. “عبادت را تسهیل کنید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و عبادت در این دیدار، فعال شدن سریع ترین ولایات و خدمات زیارتی برای جذب و اعزام زائران را یکی از محورهای مهم موفقیت در طرح جدید زیارت و زیارت دانست. هزینه هایی به خصوص در مورد پرواز بر عهده ایثارگر است.

حجت‌الاسلام نواب بر لزوم حفظ حرمت، عزت و امنیت زائران ایرانی تاکید کرد و با توجه به اعزام‌ها در قالب کاروان‌های رایگان به عتبات عالیات، از سازمان حج و زیارت خواست تا به وظیفه نظارتی خود در حفظ حقوق نمازگزاران عمل کند.

این نشست با گزارش سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و عبادت هلال احمر از نحوه ارائه خدمات درمانی به زائران در درمانگاه های این مرکز در کربلا، نجف و کاظمین ادامه یافت.

همچنین اکبر رضایی معاون حج و عمره و مهران فرشید مدیرکل دفتر برنامه ریزی، برنامه، فناوری اطلاعات و امنیت سایبری سازمان حج و عبادت.

معاون حج و عمره سازمان حج گفت: علاوه بر تشکیل کمیسیون های تخصصی، برنامه واکسیناسیون و آموزش نیروها و عوامل، اقدامات اولیه برای برگزاری حج آینده در سازمان حج انجام شده و منتظر اعلام وزارت حج عربستان هستیم. و برنامه عمره.

رشیدیان همچنین تاکید کرد: اگر کشور عربستان به خواسته های جمهوری اسلامی ایران در قبال مرگ عمل کند، امکان اعزام مجریان ایرانی به مرگ وجود دارد.

بر اساس این گزارش، نماینده ولی فقیه در حج و عبادت همچنین به کارکنان سازمان حج و زیارت توصیه کرد در خصوص حج پیش رو، نحوه انجام عمره و اقدامات عربستان در حوزه هوشمندسازی حج و در مطابق با تغییرات هر حوزه برای برنامه ریزی کارهایی که باید انجام شوند به روز انجام می شود یا در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید