آب شیرین کن جدید در جزیره هرمز به بهره برداری رسید/ کمبود آب هرمز در فصل گردشگری رفع می شود


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855011

آب شیرین کن جدید جزیره هرمز همزمان با ولادت امام هشتم امام رضا (ع) در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان رسما به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امروز شاهد بهره برداری و کلنگ زنی چهار پروژه در جزیره هرمز هستیم، گفت: تامین آب شرب این جزیره یکی از مطالبات مردمی است. نگرانی اصلی امروز نیز با اضافه شدن ظرفیت جدید 800 مترمکعبی به ظرفیت نمک‌زدایی هرمز، کمبود آب در جزیره مرتفع و وضعیت آبی این جزیره پایدار خواهد بود.

در ادامه این مراسم عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: تاسیسات جدید به منظور تامین آب مورد نیاز هرمز در ماه های گرم آینده و تامین آب مورد نیاز جزیره به بهره برداری رسیده است و می تواند نیاز آبی مردم را تامین کند. تابستان و همچنین جمعیت شناور جزیره در فصل گردشگری.

وی با بیان اینکه پیش از این ظرفیت تولید آب شیرین کن در جزیره هرمز یک هزار و دویست متر مکعب در شب بود، افزود: جمعیت شناور در جزیره هرمز در پایان سال گذشته و نوروز امسال بیش از دو برابر شده است. که به دلیل محدودیت های تولید، با مشکلاتی در تامین آب مواجه شدیم که ظرفیت جوید نیز برای رفع این مشکلات فراهم شده است.

مدیرعامل آبفا در تشریح جزئیات حجم پروژه خاطرنشان کرد: ظرفیت جدید آب شیرین کن 800 متر مکعب در روز است که با احتساب ظرفیت قبلی، تولید آب شیرین کن هرمز به دو هزار متر مکعب در هر روز خواهد رسید. روز روز

حمزه پور افزود: برای این ظرفیت اعتباری 85 میلیارد ریال هزینه شده است که موجب افزایش ظرفیت تامین آب، ارتقای شاخص پایداری آب و ارتقای عملکرد بهداشتی و زیست محیطی می شود.

به گفته وی، در دستور کار بازسازی و مرمت محوطه قدیمی است که عمر و قدمتی طولانی دارد و تلاش می کنیم تا پایان سال به طور کامل بازسازی شود.

به گزارش همسی پور، جزیره هرمز 8 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد که در فصول گردشگری دو برابر می شود.

احمد مرادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت آبرسانی به مرزنشینان و جزیره نشینان در استان، کمبود آب را یکی از مهم ترین دغدغه های جزیره هرمز دانست و گفت: آب بالا می رود. .

وی همچنین با تقدیر از تلاش استاندار هرمزگان برای رسیدگی و رفع مشکلات استان، تاکید کرد: توجه استاندار به دغدغه های مردم این جزیره قابل تحسین است چرا که موضوع جزایر و رفع مشکلات جزیره نشینان است. بسیار مهم و جدی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید