زندگی ملت ما با جان شهدا پیوند خورده است/ شهید فاطمه نیک نماد مقاومت زنان مسلمان است.


ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914650

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده با بیان اینکه زندگی ملت ما با زندگی شهدا مرتبط است، گفت: استان هرمزگان شهدای شاخصی دارد و شهید فاطمه نیک می تواند نماد مقاومت برای مردان و زنان مسلمان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس صبح امروز چهارشنبه در همایش مادران فاطمیون تربیت حسینی تمدن نوین اسلامی در بندرعباس اظهار داشت: این همایش با دو کلمه شهید و شهادت و همچنین رابطه فرهنگ و تمدن و ما به احیای تمدن نوین اسلامی می پردازیم.

وی افزود: در بیانات رهبر معظم انقلاب از هر شهید به عنوان نماد یاد شده است، بنابراین ساختن هر شهید پرچمدار افتخار و سربلندی ملت وظیفه ای است که بر عهده همه آحاد جامعه به ویژه فرهنگی است. کارگران و روشنفکران

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ شهادت و مقاومت هستیم چرا که رسیدن به قله های پیشرفت و آرمان های یک ملت جز با ایثار و از خود گذشتگی امکان پذیر نیست. ساختار جامعه او کند می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: برکات فرهنگ ایثار و مقاومت جامعه برتر است و جامعه به استقلال، خودکفایی و خودباوری می رسد، فرهنگ شهادت و شهادت بیش از آن مورد هجمه قرار می گیرد. همیشه و منفور دشمنان و استکبار، چون دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی از فرهنگ شهید و شهادت می ترسند، جامعه با این فرهنگ پویا است و این فرهنگ به جامعه جان می بخشد.

وی گفت: زندگی ملت ما با سیره شهدا مرتبط است، امروز در مسیر تمدن نوین اسلامی حرکت می کند، این تمدن دارای سه رکن ضروری است، عنصر اول سخت افزار تمدن است که حاصل آن است. از دو عنصر دیگر و اراده و عزم در جامعه برای تمدن است.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: در دنیایی که همه با نهضت بالنده ملت ایران و انقلاب اسلامی و جریان مقاومت روبرو هستند راه غلبه بر آن این است که هر شهیدی نماد باشد و شهید فاطمه نیک می تواند باشد. نامی بسیار آشنا برای مردم استان هرمزگان از این رو معرفی این شخصیت والا به عنوان نمادی برای مردان و زنان مسلمان می تواند نقش مورد نظر ما را در مسیر تمدن ایفا کند.

وی گفت: افتخار می کنم که استان هرمزگان 1500 شهید را در دامان خود جای داده است. امیدواریم با معرفی شهید فاطمه نیک به عنوان نماد بتوانیم 8 شهید را در دامان او معرفی کنیم و خودش به مقام والای شهادت رسیده باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید