حضرت فاطمه زهرا (س) کامل ترین و عالی ترین الگوی زنان مسلمان جهان

ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802740

رضا آقاپور گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) کاملترین و برترین الگوی زنان مسلمان جهان است که امروز همه امت اسلامی به ویژه بانوان ما در همه امور زهد، تقوا و عبادت تا ازدواج به آن نیاز دارند. ، ولایت و فداکاری برای آموختن از این بانوی بزرگوار.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا آقاپور در گفت و گو با بلاح گفت: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام، زن در نظام هستی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و از پاشنه مردان قیام می کند، هر چند در همه ادیان الهی برای زن ارزش قائل بوده و برای او مورد احترام است. اما در اسلام به این موضوع بیش از سایر مکاتب توجه شده و به زن عظمت داده است تا جایی که اسلام حقوقی را که برای زنان قائل شده است بسیار فراتر از حقوقی که برای دیگران حتی مردان قائل شده است قرار داده است، زیرا زن ( مادر) تربيت كننده مرد و در واقع تربيت كننده جامعه است و اين زن است كه مي تواند براي فرد و جامعه سعادت به ارمغان آورد و يا به ظلم و بدبختي منجر شود.

وی تصریح کرد: زیباترین تعریفی که از مادر می شود و بیانگر مقام و منزلت مادر و تکریم و قدردانی از مقام و نقش زن است، حدیث زیبای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است که می فرماید. می گوید بهشت ​​در اختیار مادران است / بهشت ​​زیر پای مادران نویسنده نیز معتقد است که بهشت ​​مردانه حضور سبز زنان و مادرانشان است.

مدرس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه مازندران با بیان اینکه جایگاه والای زن و مادر در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما در زمان و مکان و انسان خاصی نمی گنجد، یادآور شد: زن مسلمان به عنوان یک زن الگوی ایده آل. در همه ابعاد یک شیوه زندگی، خاستگاه و حضور وجود دارد.

وی با توصیف زن مسلمان به عنوان یک زن آرمانی، گفت: از شهید سمیه که قربانی اشرافیت قریش و تفکر عصر جاهلیت شد تا حضرت خدیجه (س) که اسلام را مدیون او بود و دارایی خود را وقف آن حضرت کرد. ارتفاع زنی که در سخت ترین شرایط زندگیش دست از حمایت پیامبرش برنداشت و حضرت علی (ع) را در جنس پر مهر او تربیت کرد.

آقاپور با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) برای پدرش ام ابیها، برای همسرش فاطمه (س) و برای فرزندانش مادری شایسته است، تأکید کرد: حضرت زهرا (س) کامل ترین و برترین الگو برای مسلمانان است. امروز همه امت اسلامی به ویژه زنان ما باید در همه امور از زهد و تقوا و عبادت گرفته تا ازدواج و ولایت و ایثار بیشتر از این بانوی بزرگوار بیاموزند.

وی افزود: امروز می بینیم که بقای اسلام را فاطمه زهرا(س) و فرزندانش رقم می زند و آیات و روایات و سوره های قرآنی به ویژه سوره کوثر گواه عظمت این بانوی کم نظیر اسلام است.

آقاپور با اشاره به حضرت زینب (سلام الله علیها) به عنوان یکی دیگر از الگوهای بانوان گفت: زینب (سلام الله علیها) که مانند مادرش حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و ننه اش حضرت خدیجه (س) چنین نکردند. امام خود را تنها گذاشت و با برادرش از مدینه به مکه رفت و سپس به عراق رفت و پس از شهادت برادر نازنینشان برای امام سجاد (ع) همزمان نقش عمه و مادر و وفادار را ایفا کردند. سرباز

وی همچنین از حضرت آمل بینین (علیه السلام) به عنوان یکی دیگر از الگوهای زنان و مادران یاد کرد و آن حضرت را مادر ادب و ادب نامید و افزود: او که چهار پسر را در پای امام زمان خود فدا کرد و در برابر شهادت آنان خم نشد، اما شهادت امام زمانش کمرش را شکست.

مدرس دانشگاه مازندران با بیان اینکه بسیاری از زنان و مادران هستند که تمدن اسلامی از جنسیت فرهنگی آنها نشأت گرفته و شکوفا شده است، گفت: در گستره تمدن اسلامی و ایرانی، زنان بسیاری را در علم، فرهنگ می توان یافت و از نظر دینی درخشیدند و نقشی اجتناب ناپذیر ایفا کردند. نقشی در گسترش و گسترش معارف الهی و ارزش های اسلامی دارد.

وی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور زنان و مادرانی در عرصه های مختلف نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده ایم که خود و همسر و فرزندان خود را به قربانگاه عشق فرستاده اند تا امام زمانشان آسوده خاطر شود «اسلام زنده بماند و به اصل ولایت فقیه لطمه نزند.

آقاپور در پایان با ابراز امیدواری برای سلامتی و بهروزی همه مادران ایران زمین و اسلام گفت که ما همه زنان و مادران پاکدامن سرزمین مقدسمان را می پرستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید