حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی سیاسی و اجتماعی یک زن مسلمان

ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798444

حجت الاسلام شریفی گفت: حضرت زهرا(س) هر چند زن بود اما از حریم ولایت دفاع کرد و سیاست سیاسی اسلام را برای حضور و مشارکت سیاسی زنان مسلمان در خانواده و اجتماع به نمایش گذاشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام شریفی امام جمعه حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار هرمز با ابراز همدردی با ایام شهادت حضرت زهرا (س) با اشاره به مبارزه حضرت زهرا (س) با نفاق و انحراف گفت: حضرت زهرا (س) پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله با شناختی که از حوادث زمان داشت و نیاز به حفظ حریم امام و ولایت داشت و با تمام وجود این راه را پیمود تا رسالت خود را در این راه انجام دهد. .

شریفی افزود: حضرت زهرا(س) در مقطعی از خطبه های خود برای افشای جریان فریب و نفاق با خطبه های خود استفاده می کرد و زمانی با اثبات مقام خود و اهل بیت خود نزد خدا و رسول او حجت شد. بر دلهای خفته انصار و مهاجران. و هنگامی که مجبور به سکوت و خانه نشینی شد، در بیت الا حزان برای گریه چاره یافت و حتی دست بردار نشد و با اراده شبانه دفن او و گور مخفی برای خود پرسشی بزرگ در تاریخ باقی گذاشت. چرا در غلات پیامبر (ص) باید قبر خود را پنهان کند.

استفاده درست از رسانه ها در مبارزات سیاسی

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) از رسانه ها برای مبارزات سیاسی به موقع استفاده کرد، گفت: زمانی که حضرت زهرا(س) با جریان نفاق مبارزه کرد به درستی فهمید که این جریان از روز رسانه یعنی منبر و منبر استفاده می کند. خطبه با نشر اکاذیب و تحریف حقیقت می کوشد به هدف خود برسد. او نیز از این ابزار به بهترین نحو استفاده می کند و لب به خواندن خطبه می گشاید.

آگاهی از اولیاء اسلام و یاران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم

امام جمعه حاجی آباد افزود: حضرت زهرا(س) به دلیل اینکه در بسیاری از وقایع تاریخی در کنار پدر بزرگوارشان بود و افراد زیادی از جمله انصار و مهاجرین را می شناخت و همچنین توصیه های پیامبر اکرم(ص) برای حضرت علی(ع) (ع) و حقانیت و مقام و مرتبه او در میان مسلمانان خطاب به همه بود.

حجت الاسلام شرفی ادامه داد: حضرت زهرا(س) با همسر و فرزندان خود در خیابان های مدینه قدم می زدند و به خانه های مردم مدینه می رفتند و در سخنان خود آنان را به هدایت خداوند و پیروی از امام خود توصیه می کردند، پس شاید از طریق رجعت. به هذیان می پردازند و به راه راست خدا هدایت می شوند.

فریاد سکوت در مظلومیت

وی افزود: حضرت زهرا (سلام الله علیها) در مبارزات نورانی خود هنگامی که با مخالفت مردم مدینه و دشمنان امام مواجه شد، سکوت کرد و با اینکه بر اثر جراحات جسمی ضعیف بود، بر مصائب خود گریست و خانواده و مظلومیت شوهرش تنها یک بار دست به مبارزه زد و با فریادهای خود خط مشی مبارزه را تغییر داد تا از همه بپرسد که چرا عزیزترین مردم اینقدر بر رسول خدا گریه می کنند؟

امام جمعه حاجی آباد گفت: علاوه بر این، استفاده مناسب از علم، کرامت، توانایی ها و جایگاه منحصر به فرد خود نزد پیامبر گرامی اسلام برای بیداری مسلمانان به حقیقت اسلام و ولایت و در زمانی که حجت قانع کننده علی ع اهتمام به حفظ اسلام «و همت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مسکوت ماند، با مردان نهایت عنایت را در حفظ عفت و پاکدامنی به خرج می داد و در عین حال با حفظ مقام خود، او را حفظ می کرد. وارد عرصه سیاسی شد و میدان حقیقت در برابر دروغ را پیروز شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید