حماسه سوم خرداد الگویی برای همه اعصار و ملت ها/ فتح هرمشهر نماد مقاومت ملت ایران است.


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840756

آیت الله مدرسی گفت: تجربیاتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم تجربیات بی نظیری است که برای همه زمان ها، مکان ها و جوامع موثر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخشدار مرکزی یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به سالروز سومین حماسه هورداد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این روز بزرگ اظهار داشت: دوران دفاع مقدس. حفاظت دوران طلایی و فوق‌العاده‌ای است که برای همه زمان‌ها و همه ملت‌ها مؤثر است.»

وی افزود: تجربیاتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم تجربیات بی نظیری است که برای همه زمان ها، مکان ها و جوامع موثر است.

امام جمعه مرکز یزد گفت: در آن زمان جوانان در میدان حضور داشتند و هر جا که جوانان حضور داشته باشند کار بهتر و با اشتیاق و ذکاوت بیشتری انجام می شود. البته از تجربه سالمندان هم استفاده می شود اما کار جوان هاست.

مدرسی گفت: در دوران دفاع مقدس حداقل ها از نظر امکانات و حقوق و دستمزد کافی بود و توقعات بسیار پایین بود. در هر جامعه ای که این اصل وجود داشته باشد، آن جامعه رونق خواهد یافت.»

وی گفت: در آن زمان معنویت در کنار مادیات یک اصل مهم محسوب می شد و شایسته سالاری به جای اینکه الگویی برای حزب و جناح و قبیله باشد ملاک و محور بود و یکی از اصلی ترین آن ها بود. عوامل موفقیت.”

امام جمعه مرکز یزد گفت: در زمان دفاع مقدس این امر مردمی بود و با وجود اینکه تعداد رزمندگان حاضر در جبهه چند درصد بیشتر نبود، اما همه جامعه از رزمندگان حمایت کردند و رزمندگان احساس بیشتری داشتند. از 30 میلیون نفر

مدرسی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس اتحاد، انسجام و همدلی شور بود و صدای تفرقه افکنی شنیده نشد و همه بر رعایت دستور رهبر جامعه تاکید داشتند.

وی افزود: دفاع مقدس و به ویژه حماسه 3 هورد نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران است و امروز با الگوبرداری از آن می توانیم بر مشکلات فائق آییم.

مدرسی افزود: امروز به راحتی می توان از سومین خرداد صحبت کرد، اما ظهور این حماسه به این راحتی نبود و رزمندگان ما سختی های زیادی را متحمل شدند تا بتوانند شهد شیرین فتح هرمشهر را بچشند.

وی گفت: تحمل سختی ها و ناملایمات قطعا نتایج شیرینی به همراه خواهد داشت و امروز به برکت این دوران پرافتخار امیدواریم بر همه سختی ها و نابرابری ها فائق آییم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید