حماسه «فتح هرمشهر» را باید برای نسل جدید انقلاب تبیین کرد


ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840302

سردار حسن شاهوارپور گفت: نسل امروز باید بداند که هویت ما مجاهدت هایی است که رزمندگان ما در این عملیات به آن افتخار می کنند، لذا باید در این عرصه جهاد تبیین شود. حماسه «فتح خرمشهر» را باید برای نسل جدید انقلاب تبیین کرد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان امروز 30 اردیبهشت ماه در حاشیه تجلیل از ایثارگران به مناسبت سوم هجری، سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارمین هجری گفت: روز مقاومت مردم دسفول با همت رزمندگان اسلام به دامان ایران اسلامی بازگشت.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد این عملیات افزود: چهل سال از این عملیات می گذرد و باید به پیروزی آن افتخار کرد، کیلومترها ایران اسلامی آزاد شد.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: پادگان های هویسه، حمید و اهواز نیز از دشمن خارج شده و غرب کارون آزاد شده است. در واقع رزمندگان اسلام در این مقطع تاریخی در کشور عملیات بی نظیری را انجام دادند.

سردار شاهوارپور گفت: در این عملیات تعدادی از عزیزان ما جان باختند و تعدادی جانباز شدند و تعدادی از رزمندگان در قید حیات هستند و امروز مفتخریم که از تعدادی از این عزیزان تجلیل کنیم.

وی گفت: یکی از شادی های کم نظیر دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عملیات فتح هرمشهر بود که باید همواره از این حادثه و این افتخارات، رشادت ها و فداکاری ها یاد کرد.

سردار شاهوارپور ادامه داد: در عملیات تصرف خرمشهر نیروهای مسلح زیادی از ارتش و سپاه به همراه مردم شریف خرمشهر حضور داشتند که بر اثر این حادثه جراحات عمیقی دریافت کردند. مقاومت مردم خرمشهر حماسه ای فراموش نشدنی است چرا که مردم این شهر تا آماده شدن برای این تهاجم و تهاجم با دشمن جنگیدند.

وی افزود: مردم ما می دانند که در این عملیات رزمندگان اسلام به 19 هزار رزمنده عراقی خیانت کردند که کم نیست در حالی که نیروهای عراقی تا دندان مسلح بودند، دژهای مستحکمی داشتند و شهر را به دریای مین تبدیل کردند. در آن زمان رزمندگان اسلام در قدرت توانستند این فتح را ایجاد کنند.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: نسل امروز باید بداند که هویت ما مجاهدت هایی است که رزمندگان ما در این عملیات به آن افتخار می کنند بنابراین باید در این عرصه جهاد تبیین شود حماسه فتح خرمشهر باید به انقلاب نسل جدید تبیین و تبیین شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید