نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برجسته است/ تعهد قرمز روحانیت سلول به سنگر


ساعت: 09:36
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1900041

طلاب و اساتید حوزه امام جعفرساد(ع) زاهدان و حوزه علمیه ایرانشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس، دژ حوزه علمیه این شهر را بستند و برای پاسداری از ارزش های دفاع مقدس به جبهه های حق علیه باطل رفتند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، روحانیون به عنوان پرچمداران نهضت های انقلابی، بیشترین نقش را در حضور مردم در صحنه های نبرد، تشویق و ترغیب مردم به حضور در جبهه ها و ایجاد انقلاب داشتند. روحیه استقامت و مقاومت در برابر سختی‌های ناشی از جنگ و امید و اطمینان به تحقق وعده‌های الهی از جمله نقش‌های روحانیت در حماسه دفاع مقدس است.

روحانیون با حضور در خط مقدم و همراهی و همگامی با فرماندهان شکسته، مشکلات، بن‌بست‌ها و ناکامی‌ها را از نزدیک درک می‌کردند و در لحظات حساس با تلاوت یک آیه، با خواندن حدیث، فرماندهان را از فشار روحی و روانی خلاص می‌کردند. رهایی از مشکلات و تقویت روحیه شما

حضور روحانیون و همراهی فرماندهان در شب‌های عملیات و در خط مقدم و جبهه‌های جنگ سخت دشمن، نشان دادن رشادت، شهامت و خطرپذیری، از مواردی است که عملاً روحیه فرماندهان نظامی را تقویت می‌کند. .

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی بحری از روحانیون سیستان و بلوچستان است که در تاریخ 30 به همراه طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام جعفرصادق علیه السلام به جبهه های هشت سال دفاع مقدس اعزام شد. آوریل 1965.

این رزمنده روحانی که جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس است و هم اکنون به دلیل عوارض شیمیایی جنگ در حال گذراندن دوره شیمی درمانی است، در عملیات کربلای 1 و فاتح مهران حضور داشت و به عنوان آرپی جی و تیرانداز زن در کنار هم رزمنده بود. سایر جنگجویان بعثی در حالت پرداخت.

وی نقش روحانیون در دفاع مقدس را بسیار مهم و کلیدی خواند و گفت: در خط مقدم مانند سایر رزمندگان با سلاح در دست به نبرد با دشمن پرداختند و لباس بسیج بر تن داشتند و به جای کلاه ایمنی عمامه بر سر داشتند. به تعليم و موعظه و اقامه نماز مشترك مشغول بودند كه تأثير بسزايي در حفظ و ارتقاي روحيه رزمندگان داشت.

بحری حضور روحانیون در جبهه ها را در سه بخش بیان می کند و بیان می کند: عده ای از روحانیون برای تبلیغ به جبهه ها اعزام می شدند و سنگرهای خط مقدم را تبدیل به مسجد و کلاس درس و تشریفات می کردند، برخی از روحانیون برای نبرد وارد جبهه ها می شدند و حضور پیدا می کردند. جبهه ها در قالب بسیج و بدون لباس روحانیت سومین شکل حضور روحانیت در مناطق جنگی ترکیبی از رزم و تبلیغ بود.

این روحانی نظامی تصریح کرد: روحانیون در شب های عملیات نقش اساسی در محکم نگه داشتن قلب ها، افزایش اعتماد به نفس و قدرت در قدم ها و تقویت ایمان رزمندگان داشتند.

بحری سخت ترین زمان برای یک رزمنده را لحظه شهادت دوست و همرزمش می داند که نتوانسته کاری برای او بکند.
به گفته محمدهادی حیدری، نایب رئیس پژوهشگاه علیمه سیستان و بلوچستان، 34 شهید و 54 شهید هستند.

وی افزود: دو حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) و حوزه علمیه ایرانشهر در سال 65 به طور کامل تعطیل شدند و همه طلاب و اساتید حوزه برای شرکت در عملیات کربلای 65 اعزام شدند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید