سپاه سنگر ملت و انقلاب / کارنامه درخشان سپاه در دفاع از انقلاب اسلامی


ساعت: 07:45
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833718

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و شکست توطئه های دشمن سرآمد بود و پس از جنگ نیز توانمندی ها و شایستگی های خود را در عرصه های مختلف نشان داد و همواره توطئه های دشمن را خنثی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 به دلیل فروپاشی نهادهای نظامی و انتظامی در اولین ماه های پیروزی انقلاب اسلامی، در سال 1356 به دلیل ریزش نهادهای نظامی و انتظامی، در سال 1356، در سال 1356 به وقوع پیوست. سازمان ها برای محافظت در برابر تهدیدات داخلی و خارجی مورد نیاز بودند.

در همین راستا حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در 11 اردیبهشت 1358 فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کردند و این سپاه موظف به دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در برابر دشمنان داخلی و خارجی است. تهدیدات و حفاظت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و در شکست توطئه های دشمن خوش درخشید و پس از جنگ تحمیلی نیز توانایی ها و شایستگی های خود را در عرصه های مختلف نشان داد و همواره توطئه های دشمن را خنثی کرد.

نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که امروز با قدرت و توان همراه با حفظ آمادگی نظامی و توان رزمی و حفاظت از مرزهای جغرافیایی و مذهبی انقلاب اسلامی ادامه دارد. و انقلاب، سپاه در کمک به مردم و محرومیت زدایی سرآمد است و در سالهای اخیر در کنار سایر عرصه ها در حوادث مختلف مانند سیل و زلزله یا مبارزه با ویروس منحوس کرونا نشان داده است که سپاه با مردم، با مردم و برای مردم است. .


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این خصوص با بیان اینکه پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن از وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، گفت: .

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ادامه می دهد: چون امام حسین(ع) با خون خود اسلام را حفظ کرد، سپاه پاسداران نیز خون خود را برای حفظ نظام و انقلاب فدا کرد.

وی معنویت، جذبه به اهل بیت(ع) و تواضع را از ویژگی های سپاه پاسداران دانست و گفت: پاسدار انقلاب اسلامی نه تنها در عرصه داخلی، بلکه در همه عرصه های بیرونی باید حضور داشته باشد.


پیکره از متن مردم به مردم است

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه سپاه پاسداران از بدو تشکیل تاکنون نقش های زیادی در کشور داشته و در آن نقش ها به خوبی عمل کرده است، گفت: این یک عقیدتی و یک مکتب است. و حفاظت از مرزهای فیزیکی و اعتقادی یکی از وظایف اصلی این نیرو است.

مهدی عیسی زاده با اشاره به اینکه امام راحل (ره) فرمودند اگر سپاه نبود دولت نبود، گفت: سپاه در زمان حیات خود به برکت انقلاب اسلامی نقشه ها و توطئه های جنایتکاران و دشمنان را خنثی کرد. انقلاب اسلامی و موفق شد گردنه های سخت صلیب انقلاب را شکست دهد.

وی با بیان اینکه در جنگ هشت ساله و در دوران دفاع مقدس که آموزش نظامی نداشتیم، سپاه در اسرع وقت وارد صحنه شد و بهترین نقش را در بین سایر نیروهای نظامی کشور داشت، گفت: این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. آنها نقش خود را به خوبی انجام دادند و در بعد نظامی اقتدار و موشکی سپاه جان دشمنان را تکان داد و شب و روز از ترس و وحشت نخوابیدند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپاه بر اساس متن مردم و نزدیک به مردم است، تصریح کرد: سپاه اولین نیرویی است که در بلایای طبیعی مانند سیل و سیل در مقابل مردم ایستادگی می کند. زلزله ها سپاه وارد عرصه شد.


کارنامه درخشان سپاه در دفاع از انقلاب

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه سپاه هژمونی دشمنان را شکسته است، گفت: سپاه هژمونی دشمنان و به ویژه آمریکا را شکسته و نتوانسته به توطئه های خود دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه سپاه و متحدانش در جهان اسلام خاورمیانه اسلامی و خلیج فارس را برای آمریکا ناامن کرده اند، افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب امنیتی فضا، ساخت و پرتاب انواع موشک‌های کوتاه‌برد، میان‌برد و دوربرد، دلیلی است که آمریکا بارها برای تحریم موشک‌های ایران تلاش کرده است.

وی گفت: سپاه پاسداران در داخل کشور توانست آشوب ها و توطئه های غرب علیه نظام اسلامی را خنثی کند و در داخل نیز نقشه های تجزیه طلبانه آمریکا را خنثی و تروریست ها را تقویت کند.

حسن زاده با بیان اینکه امروز به برکت وجود سپاه پاسداران در خاورمیانه کشوری امن تر از ایران سراغ نداریم، تصریح کرد: سپاه و ایران امروز در محافل داخلی خود حرف اول دشمنان شده اند و علی رغم همه اینها. تحریم ها و مشکلات، ایران اسلامی; اینجا امن ترین کشور دنیاست.


سپاه در همه عرصه ها در کنار مردم و در خدمت نظام اسلامی است

امام جمعه چهاربرج نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: بسیج سپاه و جوانان بصیر و انقلابی ما امروز گوش به فرمان ولی فقیه بودند و خاری در چشم دشمن بودند و خواب را از آنان سلب کردند. “

حجت الاسلام اصغر جلالی با بیان اینکه در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی، سپاه و بسیج همواره در صحنه بوده و نقش آفرینی کرده اند، افزود: سپاه و بسیج در همه عرصه ها در کنار مردم و در خدمت نظام اسلامی بوده اند. .

وی بیان کرد: سپاه و بسیج همیشه به هر میدانی که وارد شده سربلند بوده و توطئه های دشمن را خنثی کرده و بینی خود را به خاک مالیده اند.

جلالی گفت: آنجا که دشمن می خواهد شرارت کند و حرکتی کند، سپاه، ارتش، بسیج و… هستند که به صحنه آمده اند و از ایران اسلامی دفاع کرده و حماسه آفریده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید