روحانیت در دفاع مقدس صحنه های معنوی بزرگی را خلق کردند / تقدیم به 149 روحانی شهید انقلاب اسلامی ایران


ساعت: 16:37
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840169

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت کمر بنی هاشم (ع) از استان چهارمحال و بختیاری:

سید امان الله حسینی صدر گفت: به فرموده امام خمینی(ره) حضور روحانیت در همه عرصه ها مشهود است و این حضور ما را به جلو برده است و در دفاع مقدس نیز این روحانیت بودند که صحنه های معنوی بزرگی را خلق کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید امان الله حسینی صدر، سخنگوی فرماندهی کل سپاه حضرت کمار بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: روحانیت همیشه در خط مقدم بوده و بسیاری از ایران و انقلاب را فدای انقلاب کرده است. .

وی افزود: شهدا در عرصه های مختلف افراد برجسته و افراد شاخصی هستند که باید به مردم معرفی شوند.

حسینی صدر با اشاره به قیام 4 هزار خانواده شهید در سراسر کشور در ماه گذشته گفت: در چهارمحال و بختیاری تنها 81 شهید روحانی داریم که این رقم نسبت به سایر اقشار مختلف بسیار بیشتر است.

وی گفت: در یک ماه گذشته با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار چهارمحال و بختیاری، فرمانده سپاه حضرت، کمر بنی هاشم، شهرستان ها و فرمانداران، مسئولان حوزه علمیه و… همه خانواده ها نبودند. شهدای استان تابعه بودند.

حسینی صدر گفت: شهدای روحانی در زندگی دارای چند ویژگی بودند که از آن جمله می توان به اخلاص در عمل، آرامش و سایر فضایل اخلاقی، شخصیت، رفتار معنوی، احترام به دیگران، کمک به نیازمندان، روحیه جهادی و آمادگی برای حضور در صحنه های خطرناک اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در دفاع از حرم یکی از شهدای شاخص روحانی چهارمحال و بختیاری شهید گلی زاده جامعه عشایری است.

حسینی صدر با اشاره به برگزاری کنگره ملی 4 هزار شهید روحانی در استان قم، گفت: 3 هزار و 733 شهید روحانی شیعه و 149 شهید روحانی در حراست مقدس داریم و این یعنی همه اندیشه های مختلف اسلامی در دفاع از اسلام حضور دارند.

وی ادامه داد: 111 شهید ترور، 38 شهید مدافع حرم و 48 شهید غیرایرانی در ایران دفن شده اند که خود را فدای اسلام کرده اند.

حسینی صدر تصریح کرد: رهبر انقلاب در دوران دفاع مقدس با وجود خیانت های بنی صدر در همه صحنه ها حضور داشتند و به دفاع و انجام اقدامات نظامی و نظامی پرداختند.

وی اذعان داشت: حضور روحانیت به فرموده امام خمینی (ره) در همه عرصه ها مشهود است و این حضور ما را به جلو برده است و در دفاع مقدس نیز روحانیت صحنه های بزرگ معنوی را ابداع کرد.

حسینی صدر گفت: ترویج اخلاق دینی در جامعه، حمایت از جهاد و شهادت، حفظ نیروها در دفاع مقدس، سازماندهی نیروها پس از عملیات و هدایت این نیروها بر عهده روحانیت بود.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه استان و سایر جوامع را تربیت می کنند، بیان کرد: روحانیت وظیفه دارد مردم را به حمایت از انقلاب، جمع آوری کمک های مردمی، بسیج مردمی برای مشارکت در دفاع مقدس، آموزش و بصیرت تشویق کند.

حسینی صدر در پایان تاکید کرد جامعه روحانیت چهارمحال و استان بختیاری و سایر نقاط کشور در عرصه های مختلف به مردم آن استان خدمت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید