جامعه روحانیت 38 شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است/ اصفهان بیشترین تعداد روحانیون شهید را در کشور دارد.


ساعت: 15:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839305

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج):

سخنگوی مقام معظم رهبری حضرت صاحب الزمان(عج) رفاقت طلاب با مردم را یکی از افتخارات دانست و گفت: ما در اصفهان به داشتن بیشترین شهدای روحانی در جهان افتخار می کنیم. کشور بعد از استان اصفهان از این نظر استان های تهران، مازندران و خراسان رضوی قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ حجت الاسلام رحمت اله صادقی ظهر امروز در نشست خبری کنگره بزرگ شهدای روحانی در اصفهان، اظهار کرد: چهار هزار شهید ثبت شده و مورد تایید بنیاد شهید جزو دانش آموزان کشور هستند.

سخنگوی ولی فقیه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: 111 نفر از این شهدا برای کشتار ناجوانمردانه منافقین کور و تعدادی نیز برای حضور در دوران دفاع مقدس و ایفای نقش در مناطق مختلف جان باختند. 38 نفر از شهدای مدافع حرم هستند که در جنگ با تکفیری و داعش جان باختند.

وی افزود: تعدادی از شهدا نیز در زمان رژیم منحوس ستم شاهی در زندان های مخوف رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

صادقی ادامه داد: این افتخار روحانیت شیعه است که هر جا مظلومی را دیدی سخن می گوید و برای دفاع از مظلوم قیام می کند و پرچمدار نهضت ظالمانه و طاغوتی است و این افتخاری است برای شیعیان. “

رحمت الله صادقی گفت: روحانیت در دوران دفاع مقدس رزمندگان نقش بسزایی داشتند و در عرصه های مختلف حضور داشتند.

وی ادامه داد: در ایام ولیعهد نیز شاهد بودیم که دانشجویان بسیجی و جهادی با کادر پزشکی در بیمارستان ها حضور داشتند و همچنین اجازه تشییع حتی یک نفر در اصفهان را بدون غسل و کفن و مراسم مذهبی ندادند.

صادقی اذعان داشت: در زمان ولیعهد مریدی داریم که 1320 جسد تاج را غسل داده و پیچیده و برای آنها واجبات انجام داده و چندین بار به تاج آلوده شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اذعان داشت: در جریان سیل و زلزله، روحانیت جزو اولین کسانی بودند که به کمک آمدند و آخرین نفری بودند که منطقه را ترک کردند.


* اصفهان 590 شهید روحانی دارد

صادقی با بیان اینکه دوستی دانش آموزان با مردم یکی از تمایزات است، گفت: ما در اصفهان به این افتخار می کنیم که معنوی ترین شهید را در کل کشور داریم. این استان 590 شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است. در تهران، مازندران و خراسان رضوی قرار دارند.


* اصفهان 215 روحانی پیشکسوت دارد

نماینده ولی فقیه سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) در استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان 24 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد که بیشترین تعداد روحانی و جانباز در کشور و 215 روحانی را شامل می شود. به جانبازان افتخار می کنند.از اصفهان دارند.

وی با بیان اینکه حدود 16 جانباز بالای 70 درصد استان در این همایش در حاشیه کنگره مشهد گفت: 239 نفر از روحانیون شهید بودند که پدران آنها نیز شهید و تعدادی از آن روحانیون شهید برادر یا پدر بودند که شهید بودند.


* کنگره بزرگ شهدای روحانی در اصفهان

صادقی گفت: این هفته 29 اردیبهشت کنگره بزرگ یاد و خاطره شهدای روحانی را در استان اصفهان از ساعت 9 تا 12 با سخنرانی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار می کنیم.
صادقی گفت: جوانان و نوجوانان بیشتری در این مراسم حضور داشتند تا با شخصیت شهدا بیشتر آشنا شوند. در حاشیه این کنگره نمایشگاهی برپا می شود که در آن چندین استان غرفه خواهند داشت که یکی از آنها اصفهان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر سرکشی و دلجویی از همه خانواده های شهدای روحانی گفت: برنامه ریزی شده است. تابع همه خانواده های استان اصفهان نباشند، از 590 شهید که 270 نفر آنها در اصفهان دفن شده اند، 470 خانواده تاکنون معتکف شده اند و مابقی خانواده ها نیز در این مدت معتکف خواهند شد.

صادقی گفت امروز سیبیل منافقین روحانیت بود.

رحمت الله صادقی با بیان اینکه از دوران مشروطه تا انقلاب 57 شهید در کشور داریم، گفت: از انقلاب تا حفاظت مقدس تعداد شهدای روحانیت 40 نفر است. از شهدای دانش آموز اصفهانی خانم موسوی نجف آبادی است که در مکه درگذشت.

وی گفت: حوزه های علمیه باید نماینده شهدای حوزه علمیه خود باشند و زندگی نامه آنها را بشمارند و این شهدا را ارائه کنند و همچنین به برگزاری این کنگره کمک کنند و همچنین کتاب هایی در وصف شهدای اقدام دیگری بنویسند.

صادقی ادامه داد: خواهران طلبه باید در این سه روز قبور شهدای روحانی را در شهرهای مختلف آذین بندی کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: 40 گروه جهادی از دانشجویان اصفهان در عرصه های مختلف فعالیت دارند.

رحمت اله صادقی با اشاره به اینکه یکی از روحانیون ما در اصفهان خلبان بالگرد بود، گفت: از روحانیون شهید 22 نفر فرمانده لشکر، 222 نفر فرمانده گروهان، 928 تک تیرانداز، غواص، غواص و امدادگر و 50 نفر مبلغ در کشور بودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: 605 هزار وصیت نامه توسط دانش آموزان شهید جمع آوری و 80 عنوان کتاب از این شهدا در استان ها منتشر شد.

صادقی تعداد شهدای روحانی را در اصفهان 146، نجف آباد 113، کاشان 92 شهید و این شهرستان ها دارای بیشترین شهید روحانی در استان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید