پیشتاز شهدای کشور شهدای روحانیت هستند/ چهارمحال و بختیاری 81 شهید تقدیم کرد.


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840308

سید امان الله حسینی صدر گفت: پیشکسوتان شهدای کشور شهدای روحانیت هستند که در تمام ادوار انقلاب اسلامی مثمر ثمر بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید امان الله حسینی صدر نماینده ولی فقیه سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) از استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی با احترام به مقام شامخ شهدا به ویژه شهدای روحانیت گفت: پیشکسوتان شهدای کشور شهدای روحانیت هستند که در تمامی جریانات انقلاب اسلامی مثمر ثمر بودند.
وی افزود: رسالت علما رسالت انبیا و انبیا است و این برای روحانیت کار سختی بود، رذیلت ها را مرتکب شدند و برای نظام هزینه کردند.
حسینی صدر با اشاره به استاد بهشتی و مطهری که از علمای متمول دوران مبارزات هستند، گفت: شهید اول و دوم از علما بودند و حوزه های علمیه در دوران مبارزات هزینه های زیادی پرداخت کردند.
وی ادامه داد: در دفاع مقدس چون اثر بزرگ انسانی برای پاسداری از ایران و اسلام خلق شد، روحانیت موظف به حضور در صحنه های مختلف جنگ از جمله معنویت و دفاع و روحانیت پس از جنگ در صحنه های جنگ بودند. تبلیغ و حوزه علمیه.» هیئات مذهبی و حفظ حریم اهل بیت نیز در سوریه حضور داشتند.
وی بیان کرد: مبارزه با طاغوت، بصیرت سیاسی، انقلابی گری، ولایت مداری، عبادت، تشویق مردم به حمایت از انقلاب، تقویت مشروعیت دفاع مقدس، فرماندهی و هدایت نظامی، نابودی مخالفان انقلاب و ضدانقلاب و اخلاق، عرفان و رفتار با ویژگی ها. روحانیون در زمان جنگ هستند.
نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت کمر بنی هاشم (ع) افزود: کنگره ملی شهدای روحانی کشور چهارم خرداد 1401 با سخنرانی رهبر انقلاب در شهر مقدس قم برگزار می شود. رئيس جمهور. در موزه شهدای دفاع مقدس ثبت می شود.
وی ادامه داد: همزمان این کنگره به صورت ویدئو کنفرانس در سایر مراکز استان ها و در استان ما نیز این برنامه ارزشمند در مدرسه ولایت (شهرکرد) برگزار می شود.
وی ادامه داد: ساماندهی سیره این شهدا و تبیین روحیه شهادت طلبی و ایثار در پاسداشت مقدس، تقویت و نهادینه سازی فرهنگ شهادت و تکریم شهدا و تکریم خانواده های آنان از دیگر اقدامات این کنگره است.
سید امان الله حسینی صدر گفت: 4000 روحانی در کشور وجود دارد که از این تعداد 3739 نفر روحانی شیعه و 149 نفر اقلیت مذهبی، 57 نفر روحانی، 111 نفر قاتل، 38 نفر روحانی، 48 نفر روحانی، 48 نفر روحانی هستند. . شهدای غیرایرانی هستند که در ایران دفن می شوند و 93 روحانی در کشور وجود دارد.
وی با اشاره به رهبری تیپ ها، گردان ها و گردان ها توسط روحانیت در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ۲۲۲ شهید فرمانده گردان، ۵۰ شهید مسئول تبلیغات، هزار شهید، امدادگر و غواص و تک تیرانداز از روحانیون در جنگ. وجود داشت.
حسینی صدر افزود: در جنگ هشت ساله ایران، روحانیون با سطح تحصیلات ابتدایی تا مدرسه و از نوجوانی تا پیری بودند. شهدا، 514 شهید از سادات، 567 شهید در عملیات کربلای 5 شهید روحانی بودند.
سخنگوی ولی فقیه حضرت کمر بنی هاشم(ع) گفت: یادواره شهدای روحانی استان چهارمحال و بختیاری فردا در مجتمع فرهنگی اقامتی لاله شهرکرد برگزار می شود و بیش از 500 روحانی استان در این یادواره حضور خواهند داشت.
وی در پایان افتتاحیه این کنگره ملی را با پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبارک دانست و تصریح کرد: 81 روحانی در استان حضور دارند که از کنگره ملی 10 هزار شهید عشایری کشور استقبال کردند.شهید 140 جانباز و 11 روحانی دیگر در استان و 2 جانباز بالای 70 درصد در استان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید