روحانیت 1222 شهید مسئول و سردار دارد که حرف را با عمل می آمیزد/ برخی روحانیون شهید مدافع حرم در سطح اجتهاد


ساعت: 12:10
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1839970

نماینده سابق ولی فقیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

حجت الاسلام علی شیرازی نماینده سابق ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست روحانیون شهید مدافع حرم گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام علی شیرازی نماینده سابق ولی فقیه قدس صبح امروز در جمع شهدای روحانی مدافع حرم در مسجد امام علی (ع) کرمان اظهار داشت: در اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم در مسجد امام علی (ع) کرمان حضور داشتند.

وی تاکید کرد: در سال 1397 کنگره شهدای روحانی مدافع حرم در کوم برگزار شد.

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه جلسه امروز مقدمه ای برای برگزاری کنگره 4 هزار شهید روحانی در کشور بود، گفت: روحانیت 1222 شهید مسئول و فرماندهی دارد. 1222 مسئولی که حرف و عمل را با هم ترکیب کردند و کشته شدند تا مسئولیت بقای دین و انقلاب اسلامی را بر عهده بگیرند.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: روحانیت 22 شهید، یک فرمانده لشکر و یک فرمانده تیپ، 222 فرمانده گردان شهید، 50 معاون تبلیغی و فرهنگی و 39 شهید از یک روحانی مدافع حرم دارد. برای روحانیت افتخار است، هزاران جانباز و روحانی آزاده داریم.

حجت الاسلام شیرازی تاکید کرد: روحانیت همواره علم و عمل را در هم آمیخته است تا ملت ایران زیباتر از همیشه به آن الگوهایی ایمان بیاورند که در عرصه عمل بهتر از عرصه علم کار می کنند و به دنبال علم کمال هستند. نهایت کمال در شهادت

وی افزود: امروز استان ما پذیرای مهمانان تجلیلی از خانواده شهدای روحانی مدافع حرم است. داعش من خادم این اقوام بودم و متاسفم که توسط قافله شهدا رها شدیم.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه اذعان کرد: کنگره شهدای روحانی قرار بود سال گذشته برگزار شود که به تعویق افتاد و این تاخیر یک ساله باعث شد شهید اصلانی و شهید دارای به جمع شهدای روحانی بپیوندند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی با بیان اینکه روحانیت همواره پاسدار ارزش های انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی(ص) بوده اند، گفت: روحانیت دارای ویژگی هایی است که در مجاهدت، علم و دانش و فقه دینی و معرفتی آن را متمایز می کند. اسلامی است

وی با اشاره به اینکه علما در قرآن جایگاه ویژه ای دارند و به فرموده پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) خواب دنیا بهتر از هزار سرطان عبادت است، گفت: خداوند می خواهد. جایگاه دنیا در جامعه مشخص شود زیرا روحانی سکولار یک عالم است. این یک دین است و مردم دین را از دنیا و دانشمندان می پذیرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه برخی از شهدای روحانی مدافع حرم در سطح اجتهاد بودند، گفت: شهدای مدافع حرم در حد اجتهاد بودند. وی تاکید کرد: برخی از روحانیون مدافع حرم معلم حقوق بودند نه طلاب عادی و برای دفاع از دین به تحصیل علم پرداختند.

حجت الاسلام شیرازی دومین و سومین ویژگی روحانیت را مهاجران برشمرد و گفت: هم هجرت از هوای نفس و هم هجرت جغرافیایی از ویژگی های شهداست؛ هر دو هجرت از هوای نفس و هجرت جغرافیایی از ویژگی های شهدا هستند. چون خودساخته اند و همچنین در هجرت جغرافیایی همه شهدا از حریم هجرت الی الله دفاع می کنند چون از دیار خود ایران به سوریه و عراق مهاجرت کردند.

وی چهارمین ویژگی آنان را هجرت به جهاد و اسلام عنوان کرد و تاکید کرد: شهدای روحانی نه برای دنیا، بلکه برای خدا و مجاهدت هجرت می کنند. وقتی پا در راه جهاد گذاشتند وارد عرصه جهاد شدند. رفت چون دستشان را روی خدا گذاشتند.

حجت الاسلام شیرازی تاکید کرد: شهدای روحانی زمانی با خدا دوست شدند که برای پاسداری از دین لباس به تن کردند و اسلحه به دست گرفتند. خدا دستشونو گرفت شهدا از جمله مقدسینی بودند که در طول زندگی تحت شکنجه قرار گرفتند. شوی یعنی شهید شدن برای رسیدن به مقام شهادت و کسی که به مقام والای اولیا نرسد شهید نمی شود.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ویژگی بعدی عشق به شهادت است که خون خود را برای دفاع از اسلام نثار کنند، این درس را شهدای ما علی بن ابیطالب (ع) گرفتند و شهدای روحانی ما بر شمردند. لحظاتی برای شهادت.»

وی یکی دیگر از ویژگی های شهدای روحانی مدافع حرم را دستاورد شهادت عنوان و بیان کرد: رسیدن به شهادت یعنی عزم و اراده برای نوشیدن شربت شهید در این مسیر چه به دلیل ارزش و جایگاه شهادت و چه به دلیل دعوتی که دارد. یک پیشگام وقتی مردم را به شهادت دعوت می کند.

حجت الاسلام شیرازی ادامه داد: شهید مدافع حرم، شهید مدافع حرم و حریم اسلام، شهید مدافع حرم امام حسین(ع) و زینب(س).

نماینده سابق ولی فقیه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ارزش شهید مدافع حرم با شهید دوران دفاع مقدس متفاوت است. اما شهدای مدافع حرم با عشق و تضرع به دفاع از حرم خدا رفتند.

وی با بیان اینکه خاضعانه از شهدا می خواهیم که برای ما دعا کنند تا بتوانیم پرچم انقلاب امام زمان (عج) را تحویل دهیم، گفت: خون معنوی شهید سرفزار استان کرمان شهید باهنر باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید