موکب بانوان فاطمیون در عمود 1222 جاده نجف – کربلا برگزار می شود/ زینبی امروز برای امام حسین فعال باشد


ساعت: 16:07
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894993

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به حضور زینبی در مسیر زیارتی اربعین امروز برای امام حسین (ع) گفت: موکب بانوان فاطمی در عمود ۱۲۲۲ جاده نجف به کربلا برای خدمت رسانی برگزار می شود. زنان و فرزندان اربعین.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل ظهر امروز در نشست خبری با موضوع فعالیت های اربعین در حوزه خواهران با اشاره به موکب مردمی بانوان فاطمیون در مسیر نجف به کربلا اظهار داشت: در آنجا برگزار می شود. آیاتی در قرآن کریم برای احیای شعائر الهی است.
وی ادامه داد: سفارش های زیادی برای زیارت امام حسین (ع) در مناسبت های مهم و عادی وجود دارد. در میان اهل بیت (علیهم السلام) جز امام حسین (علیه السلام) هیچکس این ویژگی را ندارد.
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه امام صادق(ع) می فرمایند از عبادت امام حسین(ع) غافل نشویم، گفت: امام یک ویژگی دارد که پدر، برادر و جدش ندارند. امام را در اختیار داشته باشد و این ویژگی حادثه است، عاشورا است که امام حسین به خاطر اسلام از همه چیز و هر چیزی چشم پوشی کرد و به همین دلیل خداوند به او چنین نعمت هایی داد.
وی افزود: در ایام عرفه و زمانی که انسان می خواهد به حج بپردازد، تمام کراوات حتی لباس را از تن می کند که این همه توحید است. در روایات داریم که زیارت قبر امام حسین (ع) در این روز از کارهای مستحب است.
خوجت الاسلام فاضل افزود: در احادیثی داریم که خداوند در قیامت ابتدا به زائران امام حسین (ع) و سپس به زائران خود در خانه خدا توجه می کند. هیچکس در کربلا احساس غریبی نمی کند و کربلا خانه همه است و حتی می توانید نماز را تماما در اینجا بخوانید.
وی خاطرنشان کرد: زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین یکی از اعمال مستحبی است که مورد توجه قرار گرفته است و در گذشته علما و شیعیان در اربعین علی رغم همه سختی ها و سختی ها به زیارت امام حسین (ع) ادامه می دادند. . البته این سفر زیارتی با فروپاشی و نابودی رژیم بعث عراق چند سالی است که آسان تر و راحت تر شده است و تعداد بیشتری از مردم در این زیارت شرکت می کنند.
مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه امسال شرایط ویژه ای برای زیارت اربعین وجود دارد، گفت: با توجه به اتفاقات داخلی عراق، دشمن تلاش کرد تا از حضور زائران در مراسم عراق بکاهد و بین مردم تفرقه ایجاد کند. ایرانی و عراقی که شکست خورد. اما بار دیگر جنگ شیعه و شیعه را در عراق به راه انداخت که خسارات زیادی به بار آورد، اما این تفرقه و توطئه با درایت علما و بزرگان خنثی شد.
وی گفت: زیارت اربعین در هر صورت برگزار می شود و مردم از هر فرقه و گرایشی در این مسیر حضور دارند.
حجت الاسلام فاضل با اشاره به موکب بانوان فاطمی گفت: حوزه علمیه خواهران با توجه به مأموریت خود جایگاه ویژه ای را برای خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) در عرصه ورود پیدا کرد و موکبی در عمود 1222 برای خدمت رسانی به راه انداخت. بانوان و کودکان اربعین را تقدیم خواهد کرد.
وی بیان کرد: امیدواریم این موکب در سال های آینده توسعه و در تمامی ورودی های کربلا برگزار شود. امروز باید کاری کنیم زینبی. آنهایی که رفتند کار حسین را کردند و ما باید برای زنده نگه داشتن کربلا و واقعه کربلا اقدامات زینبی را انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید